طیب نیا: نوسان در بازار ارز طبیعی است/حقوق های نامتعارف در دست رسیدگی است

تهران- ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی، نوسان های اخیر در بازار ارز را طبیعی دانست و درباره پرونده حقوق های نامتعارف نیز گفت: موضوع در مراجع ذی ربط در دست رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی طیب نیا» روز شنبه در حاشیه همایش بیمه و توسعه در جمع خبرنگاران افزود: مجموعه اطلاعات مورد نیاز درباره حقوق های نامتعارف در وزارت اطلاعات گردآوری و بررسی شده و به طور معمول باید دیوان محاسبات درباره آن اظهارنظر كند.
وی افزود: اقدام های انجام شده از سوی این وزارتخانه مورد تقدیر دیوان محاسبات بوده است.
وزیر اقتصاد با تاكید بر اینكه تخلفات بسیار كم بوده و اغلب پرداخت ها براساس آیین نامه ها، قوانین و مقررات بوده است، اظهار داشت: از این رو وزارت اقتصاد بر اصلاح آیین نامه ها متمركز شده است.

** 16 جابجایی در مجموعه وزارت اقتصاد نتیجه برخورد قانونی با متخلفان
وی با یادآوری اینكه وزارت اقتصاد از پارسال اقدام های خود در زمینه ساماندهی پرداخت ها را آغاز كرده بود، افزود: به همین دلیل تسهیلات اعطایی به شركت‌ها و بانك‌ها، كاملا ساماندهی شد.
طیب نیا گفت: برای پرداخت‌های رفاهی كه یكی از منابع اصلی نابسامانی پرداخت‌ها بود، شیوه نامه‌ای در دولت تصویب و این موضوع كنترل شد. همچنین درباره منابع ویژه موضوع ماده ۲۱۷ قانون مالیات های مستقیم نیز براساس دستورالعمل تنظیمی، ساماندهی بوجود آمد.
وی، تعیین سقف دریافتی مدیران را از دیگر اقدام ها برشمرد و اطمینان داد از این پس سقف دریافتی مدیران بیشتر از این عدد نخواهد بود و اگر باشد تخلف محسوب می شود.
وزیر اقتصاد با اعلام اینكه درباره حضور مدیران و دریافتی در هیات مدیره شركت‌های مختلف محدودیت‌هایی ایجاد شد، افزود: با كسانی كه از نظر دریافتی تخلف داشتند برخورد قانونی صورت گرفت و در مجموع ۱۶ مورد جابجایی در مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی داشتیم.
طیب نیا افزود: در نهایت كسانی كه تخلف نكرده بودند اما دریافتی آنها از سقف مقرر بیشتر بود، همه مبالغ دریافتی را بازگرداندند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی به جلسه های مشترك با دیوان محاسبات نیز اشاره كرد و گفت: قرار شد این دریافتی ها بازگردانده و یا ترتیب استرداد توسط دیوان محاسبات داده شود.
وی تاكید كرد: قرار است در این باره دیوان محاسبات گزارش كار را اعلام كند.
اقتصام** 2025 ** 3065 ** 2023** خبرنگار: لیلا جودی ** انتشاردهنده: لطیف نكوئی
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد