۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۹:۳۸
کد خبر: 82319997
T T
۰ نفر
امام جمعه بوشهر: بسيج طلاب اوج تفكر صحيح حوزه هاي اسلامي است

بوشهر- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بسيج طلاب اوج تفكر صحيح حوزه هاي اسلامي است به همين دليل كساني كه داراي انديشه هاي انحرافي هستند مخالف بسيج و روحانيت انقلابي هستند.

به گزارش ايرنا، آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري در همايش 'حوزه انقلابي به مناسبت روز بسيج طلاب' در برازجان افزود: دشمن بخوبي به ساختار و كاركرد حوزه هاي علميه پي برده و ضربه زدن به جنبه هاي مختلف آن در دستور كار سرويس هاي جاسوسي و توطئه گران غرب قرار گرفته است تا اسلامي تقلبي، تكفيري، ليبراليزم به جهان معرفي كنند و مانع معرفي اسلام اصيل شوند.
وي ادامه داد: حوزه هاي علميه از ديرباز داراي سه ويژگي فهم و تلقي اسلام ناب محمدي(ص)، ارائه اين دين و دفاع از حريم آن از حيث مباني معرفتي و پياده كردن فقه حكومتي در قالب هاي مختلف متناسب با شرايط بوده اند.
صفايي بوشهري يادآورشد: اين مثلث ساختار هندسي حوزه است كه در ابتدا از منابع موثق و معتبر قرآن، حديث، سنت و اجماع و با پژوهش و توليد علم دين را مي شناسد.
امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش حوزه هاي علميه در تهيه و تدوين كتب بيشمار ارزشمند در موضوع هاي مختلف ديني افزود: حوزه زنده حوزه اي است كه در آن تحصيل، پژوهش و توليد علم از منابع معتبر آن باشد.
وي اظهاركرد: رسالت حوزه در مرحله بعد ارائه تبليغ و دفاع از دين است كه كه چه بسيار كتابهايي در اين ارتباط و در دفاع از دين در برابر تهاجم فرهنگي نوشته شده است.
صفايي بوشهري با اشاره به اينكه تحقق معارف در فضاي جامعه سومين گام حوه است يادآورشد: دين تنها در حيطه نظري و داخلي نيست بلكه در حوزه خارج و ساختارسازي جامعه نيز كتاب راهنماست.
نماينده ولي فقيه در استان بوشهر گفت: از همان صدر اسلام و پس از تشكيل اولين حوزه در مدينه توسط امام صادق(ع) حوزه ها بدنبال پياده كردن اسلام و دين در همه زواياي زندگي مردم در همه بخش هاي اقتصادي، سياسي، توسعه علم و داراي مباني پيشرفته در سطح ملي و بين المللي بوده است.
وي افزود: دين همواره بدنبال كرامت انساني، عدالت در جامعه و تحقق صلح بر مبناي عدالت است.
صفايي بوشهري ادامه داد: به همين دليل انقلاب اسلامي فرصتي براي تحقق اسلام ناب محمدي از لحاظ اهداف معرفتي، تبليغي، اجرايي و حكومتي شد كه در هيچ برهه اي از تاريخ اسلام نظير نداشت.
امام جمعه بوشهر افزود: راه امام(ره)، سفارش مقام معظم رهبري و نجات اسلام و ايران در حوزه انقلابي است زيرا حوزه سرچشمه فياض مباني و مديريت انقلاب اسلامي است.
امام جمعه بوشهر بيان كرد: حوزه انقلابي حوزه اي است كه از بطن قرآن، حافظ ارزشها و آرمانها با رنگ علوي، فكر حسيني و تحقق اهداف حكومت حضرت مهدي(عج) باشد.
وي گفت: حوزه هاي علميه استان بوشهر اين استان دارالحماسه با تمام وجود در تحقق حوزه انقلاب تلاش مي كنند.
وي افزود: در بوشهر تمام مدارس، شوراي عالي، مديريتي و تمام فضاهاي استان با تمام وجود حوزه ولايت مدار و انقلابي هستند و با تمام وجود از انقلاب اسلامي و ارزش ها دفاع مي كنند.
صفايي بوشهري با بيان اينكه حوزه غيرانقلابي و غيرولايي در اين استان جايي ندارد اضافه كرد: اين استان بزرگاني چون مجتهد برازجاني، علامه بلادي و آيت الله اهرمي داشته است.
شهر برازجان مركز شهرستان دشتستان در فاصله 65 كيلومتري شرق بوشهر واقع است.
7213/6043** خبرنگار: سيده حليمه حسيني** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
۰ نفر