۳ آذر ۱۳۹۵، ۹:۵۰
کد خبر: 82318847
T T
۰ نفر
نگاه ویژه دولت یازدهم به حوزه درمانی ابركوه یزد

یزد - ایرنا- مدیر بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ابركوه گفت: دولت یازدهم نگاه ویژه ای به حوزه درمانی این شهرستان داشته كه صدور مجوز ارتقای این بیمارستان 32تختخوابی به 96 تختخوابی در كنار دیگر خدمات زیرساختی درمانی و بهداشتی موید این موضوع است .

صادق ابوالحسنی چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه پنجم آبان ماه امسال این مجوز از سوی وزارت بهداشت صادرشده اظهار كرد: دراین طرح فضای بیمارستان از یكهزارو 500 مترمربع وسعت به هفت هزار مترمربع افزایش می یابد.
وی اضافه كرد : در راستای عملیاتی شدن این طرح توسعه كه بخش های بستری ، دیالیز، اورژانس، اتاق زایمان، اتاق عمل، بخش آزمایشگاه ، رادیولوژی ، بخش اداری این بیمارستان را در بر می گیرد 80میلیارد ریال بودجه جذب شده است .
ابوالحسنی ادامه داد: فاز نخست طرح توسعه بیمارستان ابركوه كه افزایش 39 تخت را شامل می گردد بمنظور تقویت زیرساختهای درمانی تا پایان آذرماه جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .
وی همچنین خاطرنشان كرد: كلینیك تخصصی بیمارستان ابركوه با زیربنای 750مترمربع در 2طبقه با 32 اتاق نیز هم تا پایان سالجاری نیز هم به بهره برداری خواهد رسید.
این مسئول بابیان اینكه بزودی یكدستگاه آمبولانس مجهز به بیمارستان ابركوه تحویل داده می شود ادامه داد: مجوز خرید سی تی اسكن نیز برای بیمارستان ابركوه از محل بودجه هیات امنای ارزی وزارت بهداشت نیز هم صادر شده است.
وی به بخشی از فعالیتهای انجام شده و مشكلات بیمارستان خاتم النبیاء (ص) این شهرستان پرداخت و اظهاركرد: بیمارستان ابركوه هم اكنون به عنوان بیمارستان 32 تختخوابی عمومی از نظر وزارت بهداشت تلقی می شود و دارای پنج تخصص اصلی زنان زایمان ، بیهوشی ، جراحی ، اطفال و داخلی است .
وی ادامه داد: اما بخاطر محرومیت های این شهرستان ، این بیمارستان اضافه بر تخصصی های موجود به متخصص قلب ، گوش و حلق و بینی ، ارتوپدی و چشم نیاز دارد.
به گفته ابوالحسنی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) ابركوه در حال حاضر دارای 2 متخصص داخلی ، 2 متخصص بیهوشی ، 2زنان و زایمان ، جراح، اطفال و رادیولوژی است و بزودی متخصص قلب به این بیمارستان داده می شود.
وی با بیان اینكه سیاست دولت مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی است اضافه كرد: آمبولانس های این بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شده ولی متاسفانه آمبولانس های این شركتها به دلیلی مستعمل بودن نیاز به بهینه سازی و ارتقای كیفیت دارند.
مدیر بیمارستان ابركوه باتوجه به اینكه این شهرستان در كنار جاده طریق الرضا (ع) قرار دارد و تردد مسافران از استانهای فارس ، بوشهر و كهگیلویه و بویراحمد از این مسیر انجام می گیرد نیاز است كه توجه ویژه ای به این شهرستان به لحاظ زیرساخت جاده ای بشود.
شهرستان ابركوه دارای یك بیمارستان ، پنج مركز بهداشتی ، 34 پایگاه سلامت جامعه ، یك باب آزمایشگاه مركزی ، 2 مركز اورژانس جاده ای و یك اورژانس فوریت های پزشكی 115 است.
7539/ 5054 خبرنگار: ابوالفضل كارگر ** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@

سرخط اخبار استان‌ها