۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82318164
T T
۰ نفر

متون ضد شيعه از كتاب هاي درسي كويت حذف مي شود

۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82318164
متون ضد شيعه از كتاب هاي درسي كويت حذف مي شود

تهران - ايرنا - وزارت آموزش و پرورش كويت روز سه شنبه اعلام كرد: در راستاي حفظ فضاي تقويت وحدت ملي و مقابله با هرگونه افراط گري، متون ضد شيعه و فرقه گرايانه از كتاب هاي درسي مدارس اين كشور پاكسازي و حذف مي شود.

به گزارش ايرنا، بدر العيسي وزير آموزش و پروزش كويت طي سخناني در مراسم جشن انتخاب كويت به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام با اشاره به اينكه كويت براي تقويت وحدت ميان تمامي مذاهب اسلامي در اين كشور تلاش مي كند، شرايط حاكم بر منطقه را حساس دانست.
به نوشته نشريه الراي، العيسي در اظهارات خود تاكيد كرد كه دولت كويت قصد دارد فضايي از ميانه روي و به دور از افراط و خرافه گرايي را در فضاي آموزشي اين كشور اعمال كند.
شيعيان كويت در گذشته نسبت به وجود برخي مطالب ضد مذهبي در كتاب هاي مقطع دبيرستان معترض بودند كه درخواست هاي آنها مورد توجه قرار گرفته است .
همزمان در نمايشگاه كتاب امسال كويت نيز تعدادي از نشريات سلفي اقدام به وارد كردن و نمايش چند مورد كتاب ضد شيعي كرده بودند كه با اعتراض فعالات حقوقي كويتي روبه رو شد.
حضور و جانبداري تعدادي از مديران و مسئولان سلفي در وزارت اوقاف كويت دليل اصلي به نمايش درآمدن كتاب هاي ضد شيعه در نمايشگاه كويت بوده است. پيش از اين نيز منابع آگاه از همراهي مسئولان كويتي با وزارت آموزش و پرورش اين كشور براي گماردن يك ناظر براي كنترل كتاب ها و جزوات مورد استفاده در مدارس خبر دادند.
دولت كويت تلاش مي كند كه همزمان بر تحولات پرتلاطم منطقه اي فضايي از وحدت ملي را در اين كشور ايجاد كند تا اين كشور از كمكش هاي سياسي منطقه اي مصون بماند .
در دوره تبليغات انتخاباتي سال جاري كويت نيز نامزدها به طور عمده از ورود به فضاي اختلافات طايفه اي و مذهبي خودداري كرده و توجه خود را به موضوعات سياسي و اقتصادي معطوف كرده اند.
شيعيان در كويت يك اقليت مهم در فضاي سياسي و اقتصادي اين كشور به شمار مي روند و از روابط بسيار خوبي با خاندان حاكم برخوردار هستند .
خاورم*320**1144* انتشار دهنده: عليرضا جباري
۰ نفر