۱ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۵۲
کد خبر: 82317062
T T
۰ نفر
مسكو اسناد جنایات تروریست های ضدسوری را منتشر می كند

مسكو - ایرنا - روسیه پس از انتشار بخش اول «كتاب سفید» در برگیرنده اسناد كشته شدن مردم سوریه در بمباران های آمریكا و ائتلاف وابسته، قسمت دوم این مجموعه شامل مستندات جنایت های گروههای تروریستی ضدسوری را نیز منتشر می كند.

به گزارش ایرنا، خانم ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جمع خبرنگاران اعلام كرد این مجموعه اسناد با عنوان بخش دوم «كتاب سفید» دربرگیرنده جنایت های جنگجویان در سوریه است كه با همكاری انستیتو شرق شناسی آكادمی علوم روسیه منتشر شده است.
وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه به نقل از خانم ماریا زاخارووا نوشت: در این بخش همانند جلد نخست كتاب سفید، مدارك و شواهد اثبات كننده قتل غیرنظامیان و موارد بی شمار گلوله باران مناطق مسكونی ازجمله با استفاده از مواد شیمیایی و نیز مستندات جعلی بودن اطلاعات ارائه شده از سوی غربی ها ثبت شده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام كرد: این اسناد تحت عنوان بخش دوم كتاب سفید در شورای امنیت سازمان ملل و مقر اروپایی این سازمان در ژنو توزیع خواهد شد.
بخش اول كتاب سفید حاوی اسناد عملیات ائتلاف آمریكایی موسوم به ضدداعش و چند كشور غربی-عربی وابسته در سوریه یازدهم آبان برای آگاهی اعضای شورای امنیت سازمان ملل توزیع شد.
روسیه اعلام كرد كه این بخش از «كتاب سفید» دربرگیرنده مجموعه اسناد و اطلاعات اقدام های نظامی ائتلاف آمریكایی علیه سوری ها و همچنین عملیات گروههای مسلح و تروریست های موسوم به معارضان میانه رو تحت الحمایه گروه كشورهای غربی-عربی ضدسوری است.
اروپام 391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا