۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۰۳
کد خبر: 82312139
T T
۰ نفر
اطلاعات به نقل از مقام معظم رهبري:‌ يگانه راه عبور از مشكلات حفظ استحكام داخلي نظام است

تهران- ايرنا- روزنامه اطلاعات در شماره پنجشنبه 27 آبان با اشاره به ديدار جمعي از مسئولان و مردم اصفهان با حضرت آيت الله خامنه اي از قول ايشان نوشت: يگا‌نه راه‌حل مشكلات كشور و جبران عقب‌ماندگي‌ها و رسيدن به عزت و رفاه و پيشرفت مادي و معنوي و اخلاقي و فرهنگي ايستادگي بر اصول انقلاب اسلامي است و از لحاظ عملي نيز بايد بر روي استحكام دروني كشور به ويژه در بخش اقتصاد تمركز و اقدام جدي شود.

اين روزنامه در مطلبي ديگر با انتخاب عنوان حركت در مسير آباداني كشور با قدرت ادامه مي‌يابد،‌ آورد:‌ رئيس جمهوري، استان البرز را استان جوانان، دلاوران دفاع مقدس و پيشتازان توليد و آباداني ايران دانست و تصريح كرد: فقر، بيكاري، ركود، تورم، كم آبي و مشكلات زيست محيطي مهمترين مشكلات كشور است و دولت برنامه گسترده اي را براي رفع اين مشكلات طراحي و اجرا كرده است و به اين برنامه‌ها ادامه مي دهد. روحاني با بيان اين كه بااميد و نشاط حركت در مسير آباداني كشور با قدرت ادامه مي يابد، از حركت برخي رسانه‌ها گلايه كرد و گفت: بايد به برخي رسانه‌ها گفت كه آب در‌هاون نكوبيد چرا كه شما قادر نيستيد اين مردم را نااميد و بين وحدت دولت و ملت ، بين نيروهاي سه گانه كشور ، بين دولت، سپاه، بسيج، ارتش، نيروهاي مسلح و بين اقوام مختلف و مذاهب مختلف فاصله بيندازيد.

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان مصوبات جديد دولت براي كاهش دراز مدت آلودگي هوا در تهران،‌ نوشت:‌ هيات دولت ديروز با تشكيل جلسه در آلوده ترين روز هواي پايتخت در سال 95 و تعطيلي تمامي مدارس، تمهيدات پيشنهادي براي كاهش غلظت آلاينده‌ها در آينده را به تصويب رساند تا شايد مردم در ماه‌هاي آينده شاهد بهبود وضع هوا باشند. اين جلسه به رياست دكتر جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهوري و با دستور ويژه بررسي اقدامات دولت براي كاهش آلودگي هوا و تصميم‌گيري درباره پيشنهادهاي ارائه شده از سوي كارگروه كاهش آلودگي هواي كلانشهرها برگزار شد. سازمان حفاظت محيط زيست در ابتدا گزارشي از بررسي مقايسه اي آلودگي هوا در كلانشهرهاي تهران، اصفهان، كرج، اهواز، اراك، شيراز و تبريز و اقدامات دولت براي كاهش آلودگي و افزايش روزهاي پاك به هيات وزيران ارائه داد.

اين روزنامه با درج عنوان جامعه كتابخوان، توسعه يافته تر است، نوشت: سيد عباس صالحي معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پيش از ظهر چهارشنبه 26 آبان در آئين اختتاميه سومين جشنواره قدرداني از افراد و گروه‌هاي برگزيده در ترويج كتابخواني كه در محل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد، با اشاره به نقش كتاب در شاخص توسعه‌يافتگي جوامع و تقسيم آنها از اين حيث به جوامع مدني و بدوي و همچنين پيش‌رو و پيرو گفت: در همه اين تقسيم‌بندي‌ها، كتاب و كتابخواني يك شاخص جدي به شمار مي‌رود؛ جامعه‌اي كه بيشتر كتاب بخواند، مدني‌تر، عقلاني‌تر و توسعه‌يافته‌تر از ساير جوامع است. دلايل زيادي براي اين مسئله مي‌توان ذكر كرد. اما يك دليل مهم آن است كه كتاب، رسانه متفكر است و هيچ رسانه‌اي به اندازه كتاب، طعم تفكر ندارد. كتاب مي‌تواند چينش جوامع پيش‌رو، عقلاني، آزاد و توسعه‌يافته را محقق كند.

«حزب دموكرات آمريكا لايحه لغو راي الكترال در انتخابات رياست جمهوري را ارائه كرد» و «درخواست اسد از حشد الشعبي عراق براي مقابله با تروريست هاي سوريه» ديگر عنوان هاي صفحه نخست اين روزنامه به شمار مي رود.
*گروه اطلاع رساني
خبرنگار: مريم همتي** انتشاردهنده:ليلا رضوي
پژوهشم**9117**9165**1732
۰ نفر