۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰
کد خبر: 82311191
T T
۰ نفر
مجوز همكاري جهاد كشاورزي با مغولستان در زمينه قرنطينه دام ابلاغ شد

تهران - ايرنا – معاون اول رئيس جمهوري تصويبنامه هيات وزيران براي اجازه دولت به جهاد كشاورزي براي مذاكره، پيش امضا (پاراف) و امضاي موقت موافقت‌نامه بين ايران و مغولستان و همكاري در زمينه قرنطينه دام و خدمات دامپزشكي را به دستگاه هاي ذيربط ابلاغ كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، اسحاق جهانگيري، اين مصوبه را براي اجرا به وزارتخانه هاي جهادكشاورزي و امور خارجه ابلاغ كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت،برپايه اين مصوبه، وزارت جهادكشاورزي مجاز است با هماهنگي معاونت حقوقي رئيس جمهوري (امور توافق هاي بين‌المللي) و وزارت امور خارجه نسبت به انجام مذاكره، پيش امضا (پاراف) و امضاي موقت موافقت‌نامه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت مغولستان درخصوص همكاري در زمينه قرنطينه دام و خدمات دامپزشكي در چارچوب تأييد شده، ظرف سه سال از تاريخ ابلاغ اين تصويب نامه اقدام و مراحل قانوني را تا تصويب نهايي پيگيري كند.
وزارت جهاد كشاورزي جمهوري اسلامي ايران (سازمان دامپزشكي كشور) و وزارت غذا و كشاورزي مغولستان (آژانس دامپزشكي و به نژادي دام)، مراجع صلاحيتدار براي اجراي اين موافقت نامه مي‌باشند.
بر پايه اين موافقتنامه، طرفهاي متعاهد نسبت به ارتقاء همكاري هاي دو جانبه بين مراكز تحقيقاتي و علمي خود در زمينه كنترل، پيشگيري و ريشه‌كني بيماري‌هاي مندرج در كتاب هاي كد ( طبق توافق دو طرف ) تلاش خواهند كرد و نتايج و اطلاعات به دست آمده از آن را بدون رضايت طرف متعاهد ديگر در اختيار طرف ثالث نخواهند گذاشت. همچنين در صورت درخواست، كمكهاي متقابل را براساس ترتيبات دو جانبه بعدي به يكديگر ارائه خواهند كرد.
از مهم ترين بندهاي اين موافقتنامه اين است كه طرفهاي متعاهد به بررسي و در صورت امكان همكاري در زمينه توسعه خدمات قرنطينه دامي و دامپزشكي، آموزش متخصصان، ارائه وسايل آزمايشگاهي، تشخيص و تحقيق، همچنين توليدات و عرضه داروهاي دامپزشكي متعهد خواهند بود.
اين موافقتنامه شامل يك مقدمه و چهارده ماده در دو نسخه اصلي به زبان هاي فارسي، مغولي و انگليسي تنظيم شده است و هر سه متن از اعتبار يكسان بر خوردار خواهند بود. در صورت اختلاف در تفسير، متن انگليسي ملاك خواهد بود.

سيام ** 9314** 1446 ** دريافت كننده: داود توسلي** انتشار دهنده: حميدي
۰ نفر