۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۳۳
کد خبر: 82306841
T T
۰ نفر
رضایت 61 درصدی مردم در خراسان رضوی از عملكرد دولت تدبیر و امید

مشهد- ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: افزون بر 61 درصد مردم این استان از عملكرد دولت تدبیر و امید ابراز رضایت كرده اند.

استانداری خراسان رضوی روز یكشنبه به نقل از سیدجواد حسینی در نشست با فرمانداران این استان گزارش داد: بر اساس این نظرسنجی كشوری در خصوص عملكرد دولت میزان رضایت شهروندان خراسانی 6 درصد از میانگین كشوری بالاتر است.
وی افزود: در این چارچوب مشخص شد 54 درصد مردم از عملكرد دولت بطور نسبی مطلع هستند و 42 درصد ابراز بی اطلاعی كرده اند.
معاون استاندار خراسان ضوی ادامه داد: ایجاد اشتغال، رفع مشكلات معیشتی، حل مشكل مسكن و رسیدگی به مسائل جوانان بزرگترین خواسته های مردم از دولت است،
وی گفت: رضایت سیاسی مردم از دولت تبدیر و امید بالا و رابطه دولت با مردم، بهبود روابط با سایر كشورها، پرونده هسته ای و بهبود جایگاه ایران در نظام بین الملل شاخصهایی است كه بین 72 تا 77 درصد مردم از آنها ابراز رضایت كرده اند.
حسینی رضایت اجتماعی از دولت را نیز دارای جایگاهی خوب در میان مردم ذكر و بیان كرد: این متغیر با شاخصهای احترام به اقوام، بیمه سلامت، امید و آرامش در كشور، وضعیت دارو و درمان، اجرای قانون و مبارزه با اعتیاد مورد سنجش قرار گرفته است.
وی افزود: بین 52 درصد(مبارزه با اعتیاد) تا 84 درصد(احترام به اقوام ) مردم نسبت به این شاخصها اعلام رضایت كرده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: رضایت اقتصادی از اقدامات دولت تدبیر و امید نیز در سطح خوبی است.
وی گفت: این امر با شاخصهایی همچون 'رسیدگی به مشكلات، وضعیت اقدامات دولت برای اصلاح نظام بانكی، برخورد با فیشهای حقوقی، حمایت از قشرهای محروم و مهارگرانی و مبارزه با فساد' مورد سنجش قرار گرفته است.
حسینی افزود: نتایج حاصل از ارزیابی این چند شاخص رضایتمندی مردم را در این حوزه بین 40 تا 50 درصد نشان می دهد.
وی ادامه داد: رضایت 93 درصدی مردم از امنیت موجود نیز دیگر نتایج حاصل از این نظرسنجی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در بخش فرهنگی و علمی نیز دفاع از ارزشهای اسلامی و انقلابی با 83 درصد، پیشرفت علمی با 78 درصد، رابطه دولت با مراجع تقلید با 68 درصد، چاپ و نشر كتاب با 67.4 درصد رضایتمندی مردم از اقدامات دولت مواجه بوده است.
وی افزود: در مجموع رضایت از عملكرد دولت با نظر موافق 61 درصد مردم روبرو بوده است.
حسینی ادامه داد: در این میان رضایت مردم خراسان رضوی در زمینه عملكرد دولت تدبیر و امید در بخش مواضع دولت در انرژی هسته ای هفت درصد، ارتقاء موقعیت ایران در نظام جهانی 9 درصد، نگاه دولت به اقوام و همگرایی قومی 17 درصد، احساس امنیت پنج درصد، دفاع از ارزشهای اسلامی و انقلابی 15 درصد و عملكرد كلی دولت 6درصد از میانگین كشوری بالاتر بوده است.
1906/1858