۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۴۴
کد خبر: 82295891
T T
۰ نفر

رويدادها و تحولات سوريه در يك نگاه/15 آّبان

۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۹:۴۴
کد خبر: 82295891
رويدادها و تحولات سوريه در يك نگاه/15 آّبان

تهران - ايرنا - جاسوسي هوايي آمريكا از پايگاه روسيه در سوريه و تاييد هلاكت فرمانده جيش التحرير در اين كشور؛ پيوستن 888 شهر و روستاي سوريه به طرح آشتي ملي؛ از مهمترين خبرهاي روز شنبه سوريه است.

**‌ هواپيماي جاسوسي 'پي- هشت اي پوسيدن' امروز پس از آغاز پرواز تجسسي از يك پايگاه هوايي اين كشور در جزيره سيسيل ايتاليا به مدت دو ساعت بر فراز مركز پشتيباني دريايي روسيه به نام طرطوس در ساحل درياي مديترانه پرواز كرد.

** هلاكت محمدالغابي فرمانده تروريست هاي جيش التحرير وابسته به ارتش آزاد سوريه تاييد شد.
فرمانده گروه تروريستي جيش التحرير كه يك هفته پيش هنگام مشاركت در عمليات 'سپر فرات' به شدت زخمي شده بود، شامگاه جمعه در يكي از بيمارستان هاي شهر غازي عنتاپ تركيه درگذشت.

** ميخائيل دگتياروف نماينده مجلس روسيه (دوما) از كشته شدن دستيار خود در جريان نبرد با اعضاي گروه تروريستي داعش خبر داد.
نماينده دوما با اعلام اين موضوع در اينستاگرام خود نوشت كه سرگئي ماروزوف براي دفاع از مردم سوريه در برابر تروريست ها به اين كشور رفته بود و در نبردها شركت مي كرد.

** مركز روسي هماهنگي آتش بس در سوريه حميميم امروز اعلام كرد كه تاكنون 888 شهر و روستا در سوريه به طرح آشتي ملي پيوسته اند.
هماهنگي آتش بس در سوريه كه مقر آن در پايگاه هوايي حميميم در نزديكي لاذقيه قرار دارد، تاكنون 888 شهر و روستاي سوريه با امضاي توافقنامه طرح آشتي ملي به اين طرح پيوسته اند.
براساس مقررات برقراري آتش بس، افرادي كه جنگ افزارهاي خود را تحويل مي دهند، مدارك همكاري در خلع سلاح را دريافت مي كنند.

**‌ يكي از يگان هاي ارتش سوريه روز جمعه گروهي از تروريست ها را در شهرك جلين در 25 كيلومتري شمال غرب درعا هدف قرار داد و در اين حمله 15 عضو جبهه النصره به هلاكت رسيدند و دو خودرو مجهز به تيربار سنگين و چند قبضه خمپاره انداز منهدم شد.
خاورم**7074**1144
تنظيم كننده: مينا غفراني آذر**انتشار دهنده: عليرضا جباري
۰ نفر