۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۰۷
کد خبر: 82282814
T T
۰ نفر
سيد حسن خميني: كمك به نابينايان وظيفه يك جامعه سالم است

شهر ري ـ ايرنا ـ توليت آستان مقدس امام خميني(ره) كمك به نابينايان را وظيفه يك جامعه سالم دانست و تأكيد كرد: اين امر نيازمند فرهنگ‌سازي است.

به گزارش چهارشنبه ايرنا از جماران، حجت‌الاسلام ‌و المسلمين سيد حسن خميني در ديدار با رئيس و اعضاي انجمن نابينايان ايران، با بيان اين‌كه بايد تلاش كنيم تعريف مشخصي از مشاغل كارآمد براي جوانان نابينا بيابيم، در خصوص كرامت انساني اين قشر از جامعه، اظهار كرد: وظيفه يك جامعه سالم است كه به اين قشر جامعه كمك كند و منّتي وجود ندارد، اما اين امر نيازمند فرهنگ‌سازي است.
سيد حسن خميني با تأكيد بر كمك اعضاي جامعه به يكديگر، ورزش و سلامت جسمي را يكي ديگر از مسائل مربوط به نابينايان ذكر كرد و افزود: حتماً بايد با فضاهايي كه ايجاد مي‌شود اين نياز تأمين شود.
وي يادآور شد: در پارا المپيك 2016 شاهد اين اتفاق اعجاب‌آور بوديم كه گروه نابينايان فوتبال بازي مي‌كنند و ضرباتي مي‌زنند كه حتي بعضا دروازه‌بان بينا در مهار آن‌ها با مشكل رو به رو است.
يادگار امام با اشاره به اينكه يكي ديگر از مسائل مربوط به نابينايان تسهيل در رفت و آمد است، يادآور شد: يكي از كارهاي خوبي كه شهرداري‌ها انجام مي‌دهند اين است كه معابر را براي نابينايان آماده مي‌كنند و اين امر نشان دهنده توجه به اين قشر از جامعه است.
6139*شبس*1613
خبرنگار: محمد بيدارمنش*انتشار دهنده: عبدالله غفاري
۰ نفر