۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۰۰
کد خبر: 82282668
T T
۰ نفر
روزنامه لوپاريزين: دولت فرانسه حدود 300ميليون يورو به پليس اين كشور اختصاص مي دهد

تهران- ايرنا- روزنامه لوپاريزين گزارش داد پس از 10 روز اعتراض و تظاهرات نيروهاي پليس فرانسه در شهرهاي مختلف، دولت اين كشور حدود 300 ميليون يورو براي تجهيز اين نيرو اختصاص مي دهد.

به گزارش ايرنا، نيروهاي پليس فرانسه در پي حمله عده اي به خودرو پليس اين كشور و پرتاب كوكتل مولوتف به سوي آن در عصر 8 اكتبر (17 مهر) كه به مجروح شدن يك پليس منجر شد، در شهرهاي مختلف تظاهرات كردند.
در حمله ياد شده چهار پليس در حال ماموريت در منطقه امنيتي «لا گراند بورن» (La Grande Borne) با ماده آتش زاي انفجاري هدف قرار گرفتند.
افسران خشمگين در اعتراض هاي خود قاطعيت در برابر حمله به پليس و امكانات بيشتر را مطالبه مي كنند و در روزهاي گذشته در پاريس و برخي شهرهاي فرانسه به برگزاري تجمع شبانه اقدام كردند.
بر اساس گزارش روزنامه لوپاريزين، ظهر امروز صدها افسر پليس در برخي شهرستان هاي فرانسه اعتراض خود را به نمايش گذاشتند.
اتحاديه ها نيز متاثر از اين تحركات، در تلاش براي به دست آوردن كنترل هستند و به شدت به ديدار امروزشان در كاخ اليزه اميدوارند.
اتحاديه پليس به دنبال تجديد نظر در خصوص چارچوب هاي قانوني استفاده از سلاح و شكل گيري مجازات هاي طبقه بندي شده براي عاملان حمله به نيروهاي پليس است.
بر اساس اين گزارش، يكهزار پليس معترض در پاريس، 500 تا 600 نفر در نانسي، 400 نفر در استراسبورگ و 350 نفر در نانت و نيس تظاهرات كردند.
همچنين 300 تا 400 افسر پليس مارسي و 50 خودرو پليس با چراغ ها و آژير روشن، از بندر قديمي اين شهر به سمت سالن شهر حركت كردند.
در شهر تولوز نيز 150 تن از معترضان با پيوستن به «ژان ژاك مودانس» شهردار، كه براي حمايت از آنها آمده بود، تظاهرات كردند.
در مونپليه نيز 250 تا 300 افسر پليس راهپيمايي خود را مقابل ساختمان دادگاه خاتمه دادند.
به گزارش ايرنا، اعتراض هاي پليس فرانسه چهارشنبه هفته گذشته با انتشار فراخوان اتحاديه هاي كاركنان پليس به برگزاري تظاهرات و نيز درخواست نشست اضطراري، ابعاد تازه اي به خود گرفت.
هفته گذشته خبرگزاري فرانسه در خبري اعلام كرد كه يك اتحاديه براي تظاهرات نيروهاي پليس براي امروز (26 اكتبر/5 آبان) فراخوان داده است.
اروپام**2090 ** 1908
مترجم: سعيد زارع كندجاني ** انتشار دهنده : افشار دارابي

سرخط اخبار جهان