۳ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۳۷
کد خبر: 82279243
T T
۰ نفر
رزمايش دفاع از ساحل ، جنگ در جنگل و تهديدات امنيتي در مازندران بر گزار مي شود

ساري –ايرنا- سپاه كربلا مازندران رزمايش دفاع از ساحل، جنگ در جنگل و تهديدات امنيتي را در 2مرحله ، هفتم و هشتم و سيزدهم و چهاردهم آبان ماه جاري در شهرهاي مختلف مازندران برگزار مي كند.

سردار محمد حسين بابايي فرمانده سپاه كربلا مازندران شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران در خصوص اين رزمايش گفت: رزمايش دفاع از ساحل در شهر ساحلي بابلسر و رزمايش جنگ در جنگل در شهرستان هاي مياندرود و نكا برگزار مي شود.
وي با اظهار اينكه همزمان رزمايش مقابله با تهديدات امنيتي از جمله بيو تروريسم، زيست محيطي و امداد و نجات تحت عنوان رزمايش كوي برزن در شهرهاي مختلف مازندران برگزار مي شود، افزود:بسيجيان و فرماندهان در قالب پنج قرارگاه و 108گردان در اين رزمايش شركت دارند.
فرمانده سپاه كربلا مازندران با بيان اينكه عمليات شيرمردان بسيجي ' بيت المقدس ' و شير زنان به عنوان عمليات 'كوثر ' نامگذاري شدند، اظهار داشت: نشان دادن اقتدار مردمي مازندران و آمادگي مقابل هر گونه ايجاد ناامني از سوي دشمنان و معاندان از اهداف برگزاري اين رزمايش است.
يك ميليون و 691 هزار هكتار برابر با 70 درصد مساحت استان مازندران را عرصه هاي طبيعي تشكيل مي دهد.
مازندران 338كيلومتر ساحل در درياي خزر دارد و از 22شهرستان استان 15شهرستان ساحلي است.
بابايي با اظهار اينكه سپاه همواره آماده مقابله با افراد معاند و منافقاني كه در مخالفت با نظام قصد براندازي دارند، است، اظهار داشت: امروز بايد بيشتر از زمان هاي ديگر مراقب باشيم.
وي فعاليت گردان هاي بسيجي را به عنوان نيروهاي مردمي اجراي عمليات تاخيري و جلوگيري از پيشروي دشمنان دانست و گفت: ماموريت اصلي سپاه و بسيج حفظ امنيت اجتماعي است.
فرمانده سپاه كربلا مازندران با بيان اينكه انفجار، ترور و كشتار همواره از برنامه هاي دشمنان و مخالفان نظام جمهوري اسلامي است، گفت: هر گونه غفلت و آماده نبودن نيروهاي مردمي بسيج ،ضربه سنگيني بر پيكره نظام وارد مي كند.
وي با بيان اين نكته كه تاكنون با درايت مقام معظم رهبري ، تلاش سربازان امام زمان و مشاركت نيروهاي مردمي و بسيجيان در دادن اطلاعات صحيح ، حركت هاي منافقان و تروريست ها در خارج و داخل به موقع شناسايي و خنثي شده است، بيان داشت: امروز نيز با آمادگي نيروهاي مسئول و بسيج ، امنيت در جامعه برقرار است.
وي ايجاد امنيت را همانند مقوله بهداشت همگاني دانست و گفت: امروز سپاه ،ايجاد امنيت فرهنگي و فكري را با توجه به هجمه هاي متعدد دشمنان ،مورد توجه جدي قرارداده است.
فرمانده سپاه مازندران با انتقاد از اينكه برخي ها سپاه را مانع عنوان كرده ودر جامعه شبهه ايجاد مي كنند، گفت: سپاه در مقولات سياسي به صورت مصداقي وبر اساس نظريه و رهنمود هاي امام راحل و رهبري ،وارد مي شود .
وي با اشاره به اينكه قاچاق كالا، واردات بي رويه ، حقوق هاي نجومي،پولشويي و سياست هاي غلط پولي نيز نوعي ناامني اجتماعي ، تشويش رواني و ناامني اقتصادي است، گفت: سپاه به عنوان يكي از اعضاي اصلي شوراي حفظ حقوق بيت المال و تامين ، موظف به حضور در اين عرصه ها نيز است.
بابايي به حضور مقتدرانه سپاه و بسيج در برخورد با مقولات ابتذال و رعايت صحيح عفاف و حجاب اسلامي اشاره كرد و گفت:بزودي در صورت موافقت سپاه پاسداران برخوردهايي كه سپاه كربلا مازندران در زمينه زمين خواري ، مسايل ابتذال و رعايت نكردن عفاف و حجاب در استان انجام داده است را رسانه اي مي كنيم.
وي گفت: سپاه در مصون سازي نسل جوان امروز مقابل تهاجم فرهنگي ، ماموريت سنگيني را پيش رو دارد.
خبرنگار: سيد رضا هاشمي كرويي**انتشار دهنده:سيد محسن حسن نيا
6990/1899