۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82276059
T T
۰ نفر
استاندار: بانك هاي آذربايجان غربي تمايلي به حمايت از واحدهاي توليدي ندارند

اروميه- ايرنا- استاندار آذربايجان غربي گفت: بانك هاي استان تمايلي به حمايت از واحدهاي توليدي ندارند و بايد بيشتر در راستاي حل مشكلات بخش صنعت بكوشند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، قربانعلي سعادت در جلسه كارگروه رفع موانع توليد با انتقاد از عمكلرد ضعيف بانك ها در حمايت از واحدهاي اقتصادي در آذربايجان غربي اظهار كرد: بانك هاي استان به دستورالعمل بانك مركزي عمل نمي كنند چراكه طبق دستورالعمل اين بانك، ارائه تسهيلات به واحدهاي توليدي بدهكار بلامانع است.
وي اضافه كرد: پولي كه بانك ها در اختيار دارند، بيت المال است و بايد براي مردم و توسعه كشور هزينه شود.
وي عملكرد بانك ها در حمايت از واحدهاي توليدي و عمل به اقتصاد مقاومتي را بسيار ضعيف دانست و اظهار كرد: متاسفانه بانك ها در آذربايجان غربي جرات برخورد با زيرمجموعه هاي خود را هم ندارند.
استاندار آذربايجان غربي با اشاره به ضرورت حمايت از واحدهاي توليدي موادغذايي در استان ادامه داد: كيفيت بالاي توليدات مواد غذايي در آذربايجان غربي سبب شده تا امكان رقابت در عرصه بين المللي را دارا باشيم كه تداوم اين مسير به اهتمام همه جانبه نيازمند است.
سعادت گفت: نيازمند استفاده از تكنولوژي هاي پيشرفته براي ورود به عرصه رقابت در حوزه صنعت هستيم كه كمك به توليدكنندگان از سوي مسئولان دستگاه هاي اجرايي، بانك ها و نهادهاي دخيل براي رسيدن به اين هدف ضروري است.
به گزارش ايرنا معصومه آقاپور نماينده مردم شبستر در مجلس شوراي اسلامي و عضو كميسيون اقتصادي مجلس نيز در اين جلسه با بيان اينكه توسعه صنعت گردشگري توسعه اقتصادي را در پي دارد، گفت: تا زماني كه ديوار تحريم ها كوتاه نشود نمي توان صنعت گردشگري را آن طور كه شايسته آن است، توسعه بخشيد.
3214/2093**خبرنگار: شاهين سپهراد**انتشاردهنده: صابر چهرقاني

سرخط اخبار استان‌ها