۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۰
کد خبر: 82262013
T T
۰ نفر
دستیار ویژه رئیس جمهوری: سلامت اجتماعی فراتر از پیشگیری و درمان است

مشهد-ایرنا-دستیار ویژه رئیس جمهوری در حقوق شهروندی گفت:سلامت اجتماعی فراتر و توسعه یافته تر از پیشگیری و درمان در زمینه آسیب های اجتماعی محسوب می شود.

الهام امین زاده روز یكشنبه در مراسم تشكیل كمیته بانوان طرح سلامت اجتماعی در مشهد افزود: در دنیای امروز سلامت اجتماعی و اقدام در جهت افزایش آن در قالب ها و چارچوب های متعدد، بر پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی پیشی گرفته است.
وی اظهار كرد:در سلامت اجتماعی توانمندسازی افراد، خانواده و رعایت حقوق آنان در زمینه ها و عرصه های مختلف مد نظر و مورد پیگیری است.
وی با بیان اینكه باید خانواده ها به رعایت حقوق شهروندی و احترام به حقوق كودكان ترغیب شوند، گفت: رعایت حقوق شهروندی در صورت افزایش مسئولیت شهروندی و مسئولیت پذیری افراد محقق می شود.
وی در خصوص وظایف والدین نسبت به كودكان اظهار كرد: كودكان حقوق متعددی از جمله حق غذا، سرپناه، آموزش، استفاده از محیط زیست سالم و غیره دارند كه احقاق این حقوق از وظایف همه از جمله والدین محسوب می شود.
امین زاده گفت: شعار هفته ملی كودك برای امسال ' كودكان تشنه اند' انتخاب شده است كه نشان از تشنگی كودكان به آب و محبت دارد زیرا علاوه بر اینكه با خشكسالی و كمبود آب در كشور مواجه هستیم، كم توجهی به كودكان و رسیدگی به آنان نیز همچنان وجود دارد.
وی گفت: امروز در كلانشهر ها سرب بیشتری وارد بدن كودكان می شود و به همین دلیل هوش آنان تحت تاثیر قرار گرفته است.
وی یكی از معضلات دامنگیر جامعه را چاقی مفرط دانست و افزود: سهل انگاری والدین در تامین غذای سالم برای كودكان مهمترین عامل شیوع چاقی در نسل كودك و نوجوان است.
وی اظهار كرد: همه این موارد حقوق حقه كودكان است كه باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان، مردم و بخصوص والدین قرار گیرد.
وی تاكید كرد: آسیب های اجتماعی در كشور نیازمند تحلیل، بررسی و ریشه یابی كارشناسانه است كه از مهمترین این آسیب ها می توان به معضل طلاق اشاره كرد.
مدیر كل امور بانوان استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اقتصاد مقاومتی و كنترل آسیب های اجتماعی دو اولویت مهم در دولت یازدهم بوده است كه تا كنون برنامه ریزی ها در این جهت انجام شده است.
فرشته سلجوقی بیان كرد: كمیته بانوان طرح سلامت اجتماعی با هدف آموزش و نظارت بر فرایند حقوق شهروندی با هدف بالا بردن شاخص های سلامت اجتماعی در استان و به همت بخش خصوصی و خیرین تشكیل شده است.
وی بیان كرد: آموزش حقوق شهروندی و حقوق كودك به خانواده ها دارای اهمیت فراوانی است كه تلاش می شود در قالب فعالیت این كمیته بیش از گذشته به آن پرداخته شود.
مدیركل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینكه آسیب های اجتماعی از حالت تابوخارج شده است و امروزه به صورت كارشناسی و كاملا شفاف نسبت به آنها طرح و بررسی می شود، افزود: اگر بنا باشد سلامت اجتماعی متولی مشخص و روشنی در كشور داشته باشد، سازمان بهزیستی به عنوان سازمان تخصصی فعال و با پیشینه پژوهشی قوی در زمینه آسیب های اجتماعی بهترین گزینه در این زمینه است.
حمید رضا پوریوسف اظهار كرد: با توجه به اهمیت خانواده در سلامت اجتماعی افراد از ابتدای خرداد ماه امسال كلیه متقاضیان طلاق توافقی در خراسان رضوی باید از خدمات مشاوره خانواده رایگان بهره مند شوند تا به این ترتیب از طلاق آنان جلوگیری شود.
وی اظهار كرد: كلیه سمت و سوی برنامه ریزی ها در استان به سمت كنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی است.
افتتاح مهد كودك ویژه كودكان زنان سرپرست خانودار، بازدید از خوابگاه دختران، تشكیل كمیته بانوان سلامت اجتماعی و دیدار با اعضای كانون وكلای خراسان رضوی از جمله برنامه های سفر یك روزه دستیار ویژه رئیس جمهوری در حقوق شهروندی به مشهد است.
7496/6012 خبرنگار:آرزو جاودانی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
۰ نفر