۱۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱
کد خبر: 82261738
T T
۰ نفر
ورود اولین پرواز كارگو خارجی به فرودگاه بین المللی بندرعباس

بندرعباس - ایرنا - مدیركل فرودگاه های هرمزگان گفت: اولین و بزرگترین پرواز كارگو ( بار تجاری بزرگ ) خارجی متعلق به شركت قطر ایر بامداد یكشنبه وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره كل فرودگاه های هرمزگان ، محمود امانی بنی روز یكشنبه در این خصوص اظهار داشت : این پرواز كارگو توسط یك فروند هواپیمای ایرباس 330 از مبدا اسپانیا حامل یك هزار راس دام برای اصلاح ژنتیكی در راستای اقتصاد مقاومتی وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شده و پس از انجام فعالیت های خاص فرودگاهی تخلیه و مجدد بارگیری شد.
امانی بنی ادامه داد : ورود این پروازها به فرودگاه بین المللی بندرعباس دارای اهمیت فراوانی است و به زودی شاهد رونق بیشتر انتقال بار هوایی از بندرعباس خواهیم بود.
فرودگاه بین المللی بندرعباس با روزانه 38 سورتی پرواز رفت و برگشت، بیشترین تعداد پروازها را در هرمزگان به خود اختصاص داده و با اضافه شدن مسیر كرمانشاه تعداد مسیرهای پروازی این فرودگاه به 17 مسیر پروازی افزایش یافته است.
این استان دارای 13 فرودگاه است كه از این تعداد فقط 6 فرودگاه در تملك و مورد استفاده شركت فرودگاه ها قرار دارد.
سه فرودگاه شامل بندرعباس ، بندرلنگه و ابوموسی از 6 فرودگاه یاد شده عملیاتی بوده و سه فرودگاه پارسیان ، بستك و میناب نیز به دلیل نداشتن دیوارهای حفاظتی غیرعملیاتی هستند.
/1484/ 3219/6048
خبرنگار : عزت الله معمارباشی ** انتشاردهنده : اصغر رضاخانی
۰ نفر