۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷
کد خبر: 82243962
T T
۰ نفر
نمایشگاه محصولات عمان در تهران گشایش یافت

تهران- ایرنا- نمایشگاه محصولات عمان در تهران صبح امروز (دوشنبه) با حضور «محمدرضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت و «علی السنیدی» وزیر صنعت و تجارت عمان در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، این نمایشگاه به مدت پنج روز از پنجم تا نهم مهرماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برپاست.
این نمایشگاه در گروه صنایع غذایی، مواد تبدیلی، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع پزشكی و ساختمان میزبان شركت های عمانی است.
قرار است در حاشیه این نمایشگاه، نشست های تخصصی میان فعالان اقتصادی دو كشور برگزار شود.
به گزارش ایرنا، «ایمن الحسنی» نایب رئیس اتاق بازرگانی عمان دیروز اعلام كرده بود كه در این نمایشگاه 80 شركت عمانی فعال در زمینه های نفت، گاز و پتروشیمی، مواد غذایی، بسته بندی، صنایع ساختمان، امور بانكی و خدمات حضور دارند.
وی با بیان اینكه بازار عمان به روی كالاهای ایرانی باز است، تاكید كرد كه بازرگانان عمانی علاقه مندند با بازرگانان ایرانی كار كنند؛ هدف ما در این نمایشگاه، آشنایی بازرگانان دو كشور برای دستیابی به فرصت های جدید تجاری است.
پارسال هفت هیات اقتصادی عمانی از ایران بازدید كردند؛ بزرگترین هیات در اردیبهشت سال گذشته متشكل از 57 شركت بزرگ عمانی با 200 شركت بزرگ ایران دیدار كردند.
در سال 2006 میلادی حجم تجارت دو كشور 200 میلیون دلار بود كه اكنون به یك میلیارد دلار رسیده است. همچنین تا سال گذشته خط كشتیرانی مستقیم و منظم برای تبادل كالا نداشتیم و كالاهای ایرانی باید به امارات می رفت و سپس با تریلر به عمان می رسید.
از اردیبهشت پارسال خط كشتیرانی در مسیر صحار و بندر رجایی افتتاح شد كه اكنون 2 كشتی كانتینربر و فله بر هر 15 روز یكبار در این مسیر در حال حركت است. خط مسافری خصب به قشم نیز با استقبال بازرگانان همراه شده است. همچنین پروازهایی به مقصد فرودگاه های تهران، شیراز و مشهد از فرودگاه مسقط صورت می گیرد.
اقتصام 2022اقتصام **2022** 2023 * خبرنگار: میثم طاهری * انتشاردهنده: لطیف نكوئی
۰ نفر