۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۳
کد خبر: 82229678
T T
۰ نفر
نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در «نیم ور» محلات گشایش یافت

خمین - ایرنا - نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران روز چهارشنبه در شهر «نیم ور» از توابع محلات در استان مركزی در فضایی به وسعت 55 هزار مترمربع گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، گشایش رسمی این نمایشگاه بین المللی با حضور و سخنرانی وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز انجام می شود.
این نمایشگاه در 10 كیلومتری جاده محلات به شهر نیم ور بعد از شهرك صنعتی شهید بابایی برپا و تولیدات متنوع صنعت سنگ ایران در هشت سالن تخصصی آن در معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است.
در 350 غرفه این نمایشگاه آخرین دستاوردهای حوزه سنگ های معدنی و تزئینی در زمینه های فرآوری سنگ های ساختمانی، معادن سنگ، ماشین آلات استخراج معدنی و فرآوری سنگ ساختمانی، قطعات و لوازم سنگ بری، معدن و ماشین آلات تخصصی و سایر صنایع وابسته به صنعت سنگ به نمایش گذاشته شده است.
9 هزار تن سنگ خام معادن كشور به منظور معرفی ظرفیت معدنی ایران در نمایشگاه سنگ ایران در محلات در قالب سالن نمایش سنگ خام (كوپ) در معرض دید عموم قرار گرفته است.
مدیر اجرایی نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: در نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم ور محلات 300 شركت داخلی و خارجی حضور دارند.
محمد حلاجیان در گفت وگو با ایرنا افزود: نمایندگانی از فعالان حوزه سنگ كشورهای تركمنستان، افغانستان، ایتالیا، روسیه ،عمان، ارمنستان، تركیه، هند و چین در نمایشگاه شركت دارند.
وی گفت: حضور شركت های داخلی و خارجی نسبت به سال گذشته در این نمایشگاه 20 درصد افزایش دارد.
وی گفت: 25 هزار پیمانكار ساختمانی و همچنین شهرداران كل كشور برای حضور در این نمایشگاه دعوت شدند كه پیش بینی می شود با توجه به تخفیف ارائه شده در قیمت سنگ، استقبال چشمگیری از نمایشگاه شود.
وی ادامه داد: یكی از مهمترین مزیت های نمایشگاه امسال صنعت سنگ نسبت به پارسال، تخفیف خرید است و بر اساس مصوبه هیات مدیره نمایشگاهی، تمامی شركت ها برای سنگ بریده و كوپ در نمایشگاه مذكور تخفیف 20 درصدی اعمال می كنند.
حلاجیان اظهاركرد: این تخفیف ها در نمایشگاه بین المللی سنگ در دوران ركود كه صنعت سنگ ایران در بحرانی ترین شرایط اقتصادی خود به سر می برد می تواند محرك مناسب اقتصادی برای این حوزه باشد و بسترهای لازم را برای رشد و توسعه و شكوفایی این صنعت را فراهم كند.
وی ادامه داد: برگزاری گردهمایی بزرگ تشكل های صنعت سنگ كشور از برنامه های جنبی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم ور محلات است كه روز پنجشنبه (فردا) برگزار می شود.
حلاجیان بیان كرد: برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با كنسرسیوم های صادراتی و پانل تخصصی كنسرسیوم های تشكیل شده سنگ در قالب تبادل تجربیات و انتقال الگو های موفق از برنامه های جانبی نمایشگاه است.
حلاجیان گفت: نهمین نمایشگاه سنگ ایران با رویكرد صادراتی و تاكید بر ایجاد كنسرسیوم های صادراتی سنگ برای حضور در بازارهای جهانی برپا شده است و به همین منظور برای نخستین بار پاویون ( غرفه )كنسرسیوم صادراتی سنگ كشور با حضور ده استان برتر كشور در زمینه صنعت سنگ در نمایشگاه ایجاد شده است.
وی خاطرنشان كرد: همچنین نخستین بار در كشور سمپوزیوم مجسمه سازی بین المللی همزمان با نمایشگاه سنگ ایران امسال در محلات شكل گرفته كه در این سمپوزیوم ،چهار مجسمه ساز ایرانی و چهار مجسمه ساز از كشورهای اروپایی حضور دارند و اقدام به طراحی و اجرای مجسمه هایی در ابعاد یك در یك متر می كنند.
وی بیان كرد: در راستای این برنامه در زمان برگزاری نمایشگاه سنگ ایران، شركت كنندگان می توانند از نزدیك با مراحل كاری هنرمندان مجسمه ساز آشنا شوند.
بازدید و سخنرانی رئیس انجمن سنگ ایران و رئیس خانه معدن ایران در روز چهارشنبه از دیگر برنامه های نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم ور محلات است.
این نمایشگاه بین المللی از امروز تا 27 شهریور ماه در محل نمایشگاه دائمی سنگ ایران در شهر نیم ور محلات برپاست.
شهرستان محلات قطب تولید سنگ نما كشور در فاصله 105 كیلومتری اراك واقع شده است و 50 هزار نفر جمعیت دارد.
/6013/7277
۰ نفر