۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴
کد خبر: 82224743
T T
۰ نفر
حضور 50 شركت در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی در كیش

كیش - ایرنا- رئیس هیات مدیره انجمن واردكنندگان مواد غذایی و آشامیدنی ها گفت: 50 شركت داخلی و خارجی در نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته كیش شركت می كنند و این رویداد با هدف ایجاد همكاری بین تولیدكنندگان در راستای افزایش كیفیت محصولات تولیدی داخلی برگزار می شود.

علیرضا مناقبی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درمورد جزئیات برپایی این نمایشگاه (Kish Foodex 2016) اظهار داشت: این نمایشگاه به همت انجمن وارد كنندگان مواد غذایی، آشامیدنی ها و همكاری سازمان منطقه آزاد كیش از هفتم تا دهم مهرماه به میزبانی كیش برپا می شود.
وی هدف از برگزاری این رویداد را حضور برندهای خارجی صاحب نام در عرصه صنعت غذایی در كنار تولید كنندگان داخلی ، ایجاد زمینه همكاری بین شركت های مطرح داخلی و خارجی در راستای بالا بردن كیفیت محصولات تولیدی داخلی ، معرفی تولید كنندگان مواد غذایی سالم به جامعه ، انتقال دانش فنی به شركت های تولید كننده داخلی و افزایش سهم صادرات مواد غذایی به خارج از كشور عنوان كرد.
رئیس برگزاری این نمایشگاه رویكرد های اصلی این نمایشگاه را دعوت از سرمایه گذاران و شركت های خارجی برای سرمایه گذاری در بازار رو به رشد صنعت غذا در ایران دانست و گفت : انتقال دانش فنی برای افزایش كیفیت محصولات غذایی تولید داخل و افزایش صادرات از دیگر رویكردهای برگزاری این رویداد اقتصادی است .
وی با اعلام اینكه بیش از 50 شركت داخلی و خارجی در این رویداد اقتصادی حضور خواهند داشت افزود : از این تعداد 40 شركت خارجی از كشورهای ایتالیا ، آلمان ، سوئیس ، انگلستان ، تركیه ، مالزی ، هلند، هند ، امارت متحده عربی ، لهستان ، ژاپن ،فرانسه ، عمان ، اتریش و بلژیك در كنار 10 شركت داخلی دستاوردها و توانمندی های خود در صنعت غذایی را به نمایش خواهند گذاشت .
مناقبی در پاسخ به این سئوال كه چرا تعداد شركت كنندگان داخلی در این نماشگاه نسبت به شركت های خارجی كم است به ایرنا گفت : به دلیل تعدد نمایشگاه های مواد غذایی در كشور و گستردگی این حوزه ، در طول سال شاهد برپایی نمایشگاه هایی در صنعت غذایی هستیم و شركت ها برای حضور خود در نمایشگاه ها تقسیم بندی دارند.
وی افزود : با توجه به اینكه این رویداد در این حوزه برای نخستین بار در كیش برگزار می شود، شركت كنندگان پس از رصد سطح برگزاری دور اول در نمایشگاه های بعدی حضور پیدا می كنند .
رئیس هیات مدیره مجمع واردات ایران تصریح كرد : با توجه به اینكه در این نمایشگاه تاكید ما بر انتقال فناوری ها و دانش روز است تمركز ما نیز بیشتر بر حضور برندهای بزرگ و صاحب نام داخلی و همچنین شركت های مطرح خارجی است .
وی تاكید كرد : این نمایشگاه فروش مستقیم ندارد و تنها بر ارائه نمونه محصولات تولیدی شركت های مختلف متمركز است .
مناقبی در مورد تمركز بر موضوع گردشگری حلال در این نمایشگاه گفت : یكی از موضوعات مورد تاكید سازمان غذا و دارو و همچنین وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی واردات مواد غذایی سالم است كه در این نمایشگاه نیز بر آن تاكید شده است .
مناقبی با بیان اینكه مواد غذایی به دو گونه وارد كشور می شود اظهار كرد : بخشی از مواد غذایی و اشامیدنی از مجاری قاچاق وارد كشور می شود ونظارتی بر آن نیست كه یك تهدید به شمار می رود اما بخش دیگر كه توسط وارد كنندگان قانونی وارد می شود تحت نظارت وزارت بهداشت درمان ، اموزش و پزشكی ، سازمان غذا و دارو و استاندارد قرار دارد .
وی تاكید كرد : در این نمایشگاه نیز چون وارد كنندگان قانونی حضور دارند و شركت های خوشنام در بازار ایران هستند نگرانی در این زمینه نیست و هیچ برند غیر قانونی در نمایشگاه نخواهیم داشت .
مدیر اجرایی این نمایشگاه نیز در مورد برگزاری برنامه های جنبی این نمایشگاه گفت : مسابقه نمایش و ارائه انواع كیك و قهوه به همت انجمن وارد كنندگان مواد غذایی و آشامیدنی ایران و با همكاری سازمان منطقه آزاد كیش از جمله برنامه های جنبی این رویداد است .
آریا حمیدیان به برگزاری همایش و كارگاه هایی با همكاری موسسه تغذیه و تحقیقات غذا طی روزهای 8 و 9 مهر ماه خبر داد و افزود : نقش تولید داخل ، واردات و صادرات در اقتصاد ملی و امنیت غذایی، فرصت ها و تهدید های عضویت در سازمان تجارت جهانی WTO در حوزه صنایع غذایی و جنبه های سلامتی و تغذیه ای تجارت غذا عناوین كارگاه هایی است كه در طول این رویداد در مركز همایش های كیش برگزار خواهد شد .
وی در مورد انتخاب غرفه برتر به ایرنا گفت :كمیته برگزاری نمایشگاه و مسئولان انجمن وارد كنندگان با همكاری موسسه تغذیه و تحقیقات مواد غذایی دانشگاه شهید بهشتی معیارهای برای انتخاب غرفه برتر در نظر گرفته اند كه بر اساس آن غرفه های برتر انتخاب خواهند شد .
حمیدیان اعلام كرد : این نمایشگاه در مساحتی به وسعت حدود 15 هزار متر مربع در 60 غرفه در مركز نمایشگاه های بین المللی كیش برگزار می شود.
نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته 7 تا 10 مهر در جزیره كیش برگزار می شود.
جزیره كیش با وسعت 91 كلیومتر مربع سالانه میزبان برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها در حوزه های مختلف است .
1630**1641 /1484
۰ نفر