۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۵۰
کد خبر: 82205789
T T
۰ نفر
نايب رئيس اتاق ايران از مبادلات تجاري ايران و كره جنوبي به دلار و يورو خبر داد

مشهد- ايرنا- نايب رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران از گشايش مبادلات تجاري ايران و كره جنوبي به دلار و يورو خبر داد.

غلامحسين شافعي روز شنبه در نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي در استانداري خراسان رضوي گفت: اين گشايش به شكل رسمي آغاز و اقدام عملي هم در اين زمينه صورت گرفته است كه با توجه به مبادلات گسترده ايران با كره جنوبي، اقدام بسيار مناسبي است.
وي افزود: تفاهم نامه انتقال سرمايه و فناوري در صنعت آب و فاضلاب نيز بين ايران و كره جنوبي امضا شده است.
وي اظهار كرد: در سفر رئيس جمهوري ايران به كشور آذربايجان هم اتفاقات بسيار خوبي روي داد و مذاكرات سه جانبه بين ايران، روسيه و آذربايجان شكل گرفت كه زمينه اثرگذاري و حضور ايران را در پيمان اوراسيا فراهم كرد.
شافعي گفت: با اين اقدام از تعرفه ترجيحي با اين كشورها برخوردار خواهيم شد كه مي تواند حجم مبادلات ايران با اوراسيا را افزايش دهد.
وي افزود: بانك مركزي ايران هم در حال افتتاح حساب در 'اگزيم بانك' چين است كه از نظر مبادلات اقتصادي براي واردات و صادرات بسيار مطلوب و مفيد است.
'اگزيم بانك' به عنوان بانك تخصصي و دولتي وظيفه توسعه صادرات و گسترش تعاملات و مبادلات بازرگاني با ديگر كشورها را دنبال مي كند.
شافعي اظهار كرد: نرخ تورم در روستاهاي كشور 8.3 درصد شده و نرخ تورم نقطه به نقطه هم به 6.6 درصد رسيده است كه از اقدامات ثمر بخش و قابل توجه دولت مي باشد.
وي گفت: اين امر موجب ثبات در اقتصاد كلان كشور شده و اميد است در كنار آن رونق هم شكل بگيرد.
وي افزود: در يازدهم مرداد ماه امسال رتبه ريسك اقتصادي ايران از هفت به پنج كاهش يافت كه در معاملات اقتصادي و سرمايه گذاري بسيار مهم است.
به گفته شافعي نرخ ارز صادركنندگان نيز قرار است زيرپوشش بيمه قرار گيرد كه اين امر راحتي خيال آنان را به دنبال دارد.
1922 / 6053