۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۳۹
کد خبر: 82201752
T T
۰ نفر
صرفه جویی سه هزار میلیاردی ریالی حاصل مدیریت مصرف گندم و آرد در خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: اجرای طرح مدیریت مصرف گندم و آرد و بهره گیری از سامانه جامع فروش در این استان طی دو سال اخیر سه هزار و 176 میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشته است.

ایرج حسنپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته دولت افزود: این اقدام به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری با نگاه به اقتصاد مقاومتی در چارچوب فعالیت دولت تدبیر و امید انجام شده است.
وی ادامه داد: با اجرای طرح مدیریت مصرف گندم و آرد و بهره گیری از سامانه جامع فروش در خراسان رضوی 250 هزار تن در مصرف گندم صرفه جویی به عمل آمد.
مدیرعامل شركت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: در چارچوب اجرای این طرح نانوایان با ثبت سفارش سهمیه آرد یارانه ای را از همین طریق خرید و تامین می كنند لذا امكان حیف و میل و هر گونه خروج و عرضه آرد خارج از شبكه محدود شده است.
560 هزار تن گندم از آغاز طرح خرید تضمینی تاكنون وارد سیلوهای خراسان رضوی شده و بر این اساس امسال میزان خرید تضمینی گندم در استان نسبت به كل خرید پارسال 26 درصد افزایش یافته است.
انبارهای مكانیزه با ظرفیت 666 هزار تن در كنار كارخانه های آرد، سیلوهای ذخیره سازی مكانیزه روباز، بتنی و فلزی با ظرفیت 605 هزار تن و سیلوهای متعلق به بخش خصوصی با ظرفیت 189 هزار تن در سطح خراسان رضوی گندم را ذخیره می كنند.
همچنین 37 كارخانه آردسازی با ظرفیت تولید 210 هزار تن در این استان فعالیت دارند.
سه هزار و 308 نانوایی فانتزی و سنتی شامل دو هزار و 326 واحد در مناطق شهری و 982 نانوایی در مناطق روستایی استان شش میلیون نفری خراسان رضوی دایر است.
1906/1858

سرخط اخبار استان‌ها