۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰
کد خبر: 82199839
T T
۰ نفر

اهميت صرفه جويي در مصرف حامل هاي انرژي تبليغ شود

۲ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۱۰
کد خبر: 82199839
اهميت صرفه جويي در مصرف حامل هاي انرژي تبليغ شود

ياسوج - ايرنا - مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه فتح كهگيلويه و بويراحمد گفت: اهميت و ضرورت صرفه جويي در مصرف حامل هاي انرژي و پرهيز ار اسراف و هدر روي آنها از سوي روحانيون، ائمه جمعه و مسئولان اجرايي اين استان تبليغ شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين سيد امان الله حسيني صدر روز سه شنبه در جشنواره يك روزه خانواده و نقش بانوان در مديريت مصرف حامل هاي انرژي كه در ياسوج برگزار شد، اظهار داشت: اسراف به معناي زياده روي در مصرف و استفاده بي رويه است و آيات و روايات متعددي در زمينه حرام بودن آن وجود دارد.
وي افزود: اسراف خلاف شرع، قانون و عقل بوده و در قرآن كريم نيز از اسراف كنندگان به عنوان برادران شيطان تعبير شده است.
حسيني صدر بيان كرد: ترويج روزافزون فرهنگ استفاده بهينه از حامل هاي انرژي بين قشرهاي مختلف مردم كهگيلويه و بويراحمد ضروري است.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار كهگيلويه و بويراحمد نيز در اين جشنواره، گفت: مساله كم آبي بايد بيش از پيش در كشور و استان جدي گرفته شود زيرا در حال تبديل شدن به يك بحران اساسي است.
مجيد محنايي اظهار داشت: بانوان كهگيلويه و بويراحمد با جديت در زمينه مديريت مصرف حامل هاي انرژي و پرهيز از زياده روي در مصرف آنها وارد ميدان عمل شوند.
وي افزود: حامل هاي انرژي سرمايه هايي مهم و ارزشمند هستند كه بايد از آنها حفاظت شده و تحويل نسل هاي آينده شوند.
محنايي بيان كرد: تمامي قشرهاي مردم كهگيلويه و بويراحمد خود را شهروندان مسئول دانسته و اصول و موازين مصرف بهينه حامل هاي انرژي را به طور كامل رعايت كنند و همكاري و مشاركت لازم را با نهادهاي مربوطه داشته باشند.
وي بر لزوم گسترش امر به معروف و نهي از منكر در زمينه اصلاح الگوي مصرف حامل هاي انرژي در كهگيلويه و بويراحمد تاكيد كرد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي كهگيلويه و بويراحمد نيز در اين جشنواره، گفت: حيات و بقاي بشر بدون وجود آب ممكن نيست و همين امر ضرورت مصرف بهينه آن را صدچندان مي كند.
فيض الله پاسره اظهار داشت: بكارگيري فناوري هاي نوين آبياري و اصلاح الگوي مصرف آب در هر سه بخش خانگي، كشاورزي و صنعت از راهكارهاي مناسب براي جلوگيري از هدر روي اين مايه حيات در كهگيلويه و بويراحمد است.
وي خواستار نظارت هر چه بيشتر متوليان امر بر نحوه مصرف آب و جلوگيري از هدر روي آن در هر سه بخش خانگي، كشاورزي و صنعت در كهگيلويه و بويراحمد شد.
پاسره افزود: زنان به عنوان مديران اقتصادي خانواده ها مي توانند در زمينه اصلاح الگوي مصرف حامل هاي انرژي به ويژه آب تاثيرگذار بوده و نقش مهمي ايفا كنند.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق كهگيلويه و بويراحمد نيز در اين جشنواره، گفت: زنان به دليل عهده دار بودن مديريت اقتصاد خانواده نقش بسزايي در اصلاح الگوي مصرف حامل هاي انرژي خواهند داشت.
داوود راهزادي اظهار داشت: فرآيند توليد، انتقال و توزيع برق پيچيده و پرهزينه است و بايد به طور بهينه مصرف شود.
وي با اشاره به حياتي بودن صرفه جويي و مديريت مصرف حامل هاي انرژي از جمله برق، افزود: برگزاري همايش ها و كارگاه هاي آموزشي با محوريت خانواده ها و زنان به دليل اثرگذاري چشمگير بايد در كهگيلويه و بويراحمد تداوم يافته و جدي گرفته شود.
راهزادي بيان كرد: 223 هزار مشترك برق در كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد كه از اين تعداد 186 هزار مورد معادل 85 درصد مربوط به بخش خانگي است.
وي عنوان كرد: فرهنگ سازي، ارائه آموزش هاي لازم و تجليل از خانواده ها و زنان رعايت كننده الگوي مصرف مي تواند در صرفه جويي و پرهيز از زياده روي در مصرف حامل هاي انرژي در كهگيلويه و بويراحمد موثر باشد.
مديرعامل شركت گاز كهگيلويه و بويراحمد نيز در اين جشنواره، گفت: فرهنگ سازي در زمينه اصلاح الگوي مصرف حامل هاي انرژي بايد از سنين پايين بين مردم استان آغاز شود.
هوشنگ صيدالي اظهار داشت: چنانچه مصرف بهينه حامل هاي انرژي در كشور و كهگيلويه و بويراحمد رعايت نشود در آينده مشكلات متعددي بروز مي كند.
وي افزود: تمامي ابزارها و روش ها براي اطلاع رساني، آگاهي بخشي و فرهنگ سازي در زمينه اهميت و ضرورت مصرف بهينه حامل هاي انرژي و پرهيز از استفاده بي رويه آنها در كهگيلويه و بويراحمد به كار گرفته شود.
110 اثر هنري با موضوع مديريت مصرف حامل هاي انرژي در پنج بخش هاي فيلم كوتاه، نقاشي و كاريكاتور، عكس، شعار و پوستر از كهگيلويه و بويراحمد به اين جشنواره ارسال شده بود كه صاحبان 10 اثر با اهداي لوح سپاس و جوايز ارزنده مورد تجليل قرار گرفتند.
اين جشنواره با همكاري شركت هاي آب و فاضلاب شهري، اب و فاضلاب روستايي، آب منطقه اي، گاز و برق و دفتر امور بانوان و خانواده استانداري كهگيلويه و بويراحمد برگزار شد.
7535/8005/6110

سرخط اخبار استان‌ها