۱۷ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۴
کد خبر: 82179340
T T
۰ نفر
طیب‌نیا:‌به زودی شاهد برقراری ارتباط  با بانك های بزرگ جهانی خواهیم بود

تهران - ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ما با بانك‌های كوچك و متوسط هیچ مشكلی نداریم و انواع تعاملات بانكی با آنها در حال انجام است و در آینده نزدیك شاهد برقراری ارتباط با بانك های بزرگ جهانی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی طیب‌نیا در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، در پاسخ به سوالی درباره تعامل ایران با بانك‌های جهانی افزود: متاسفانه برای ارتباط با بانك‌های بزرگ جهانی دچار مشكل هستیم و به دلایلی مختلف هنوز با ما كار جدی نمی‌كنند كه همكاران ما و بانك مركزی در حال پیگری این موضوع هستند.
وی اظهار كرد: انتظار ما این بود كه بعد از برجام بتوانیم با بانك‌های بزرگ دنیا كار كنیم دلایل مختلف برای این مشكل اعلام می شود، از جمله در مورد صورت‌های مالی بانك‌های ما، بهانه پولشویی و تامین مالی تروریسم مطرح می كردند كه خوشبختانه با اقدامات موثری كه در ماه های اخیر انجام شد برخی محدودیت‌ها رفع شد.
وزیر اقتصاد گفت: به‌طور مثال ما پیش از این جزء لیست سیاه عدم مبارزه با پولشویی بودیم كه از این لیست خارج شدیم.
طیب نیا درباره منابع نفتی نیز تصریح كرد: ما اكنون برای وصول پول نفت مشكلی نداریم. پیش از این هزینه‌ بسیاری برای پول نفت پرداخت می‌كردیم اما اكنون بدون هزینه اضافی از منابع حاصل از فروش نفت بهره می‌بریم.
سیام**9012 **1917
۰ نفر