بروجردی: مصوبه‌های جدید كنگره آمریكا ناقض برجام است / مجلس پاسخ این اقدامات را خواهد داد

تهران-ایرنا- رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مصوبه‌های جدید كنگره آمریكا علیه كشورمان را ناقض توافق برجام خواند و گفت: مجلس با دقت اقدامات كنگره آمریكا در قبال توافق برجام را رصد می‌كند.

به گزارش ایرنا، علاءالدین بروجردی صبح امروز -یكشنبه- در دیدار «ریچارد هوویت» نماینده پارلمان اروپا از گروه سوسیالیست‌ها با بیان این مطلب افزود:مجلس شورای اسلامی در زمان مقتضی به این اقدامات ناقض توافق، پاسخ خواهد داد.
وی در ادامه تروریسم را خطری برای امنیت و پیشرفت تمام كشورهای جهان دانست و تصریح كرد: تروریسم یك پدیده شوم جهانی است و حد و مرزی نمی‌شناسد و برای مبارزه با گروه‌های تروریستی نیاز به یك عزم جهانی با همكاری همه كشورها می‌باشد.
رئیس كمیسیون امنیت ملی مجلس با ابراز تاسف از گسترش بحران‌های موجود در منطقه خاطرنشان كرد: حمایت‌های مالی و نظامی و گشودن مرز برای ورود تروریست‌ها به سوریه از سوی برخی از كشورهای منطقه آتش جنگ در منطقه را شعله‌ورتر كرده است و كشورهای مدعی دمكراسی و حقوق بشر در عمل از حامیان اصلی گروه‌های تروریستی در منطقه می‌باشند.
بروجردی مذاكرات سوری-سوری را تنها راه‌حل بحران سوریه دانست و تاكید كرد: حضور هزاران تروریست خارجی از هشتاد كشور در سوریه به گسترش ناامنی در این كشور منجر گشته است.
وی اضافه كرد: باید اجازه داد ملت سوریه برای سرنوشت خود تصمیم‌گیری كند.
بروجردی همچنین بر اهمیت تداوم رایزنی و گفت‌وگو میان جمهوری اسلامی ایران و پارلمان اروپا در مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با مواد مخدر تاكید كرد.

**عزم جدی اتحادیه اروپا برای توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ایران
«ریچارد هوویت» نماینده پارلمان اروپا از گروه سوسیالیست‌ها در ادامه این دیدار با ابراز خرسندی از توافق هسته‌ای میان 1+5 با جمهوری اسلامی ایران گفت: امضا توافق هسته‌ای فصل جدیدی از همكاری برای دو طرف گشوده است و اتحادیه اروپا عزمی جدی برای توسعه ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با ایران دارد.
وی در ادامه با قدردانی از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم افزود: تجربه ایران در امر مبارزه با تروریسم و همكاری‌های اطلاعاتی و امنیتی با كشورهای اروپایی می‌تواند به از بین بردن گروه‌های تروریستی كمك فراوانی كند.
به گزارش خانه ملت، نماینده پارلمان اروپا با اشاره به مصوبه پارلمان اروپا در محكوم كردن كشتار مردم یمن و سركوب مردم بحرین گفت: اتحادیه اروپا همواره نسبت به مسائل حقوق بشری حساس بوده و ادامه جنگ و خونریزی در منطقه را باعث تداوم ناامنی می‌داند.
وی در پایان با دعوت رسمی از بروجردی برای سفر به بروكسل مقر پارلمان اروپا بر لزوم تداوم مذاكرات دو جانبه و چندجانبه در موضوعات مختلف تاكید كرد.
سیام**3070**1449
۰ نفر