۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۶
کد خبر: 82135330
T T
۰ نفر
پذیرش دانشجوی ارشد در پردیس بین الملل دانشگاه شریف

تهران - ایرنا - پردیس بین‌المللی كیش دانشگاه صنعتی شریف برای مقطع كارشناسی ارشد سال تحصیلی 96 - 95 دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش ایرنا، فرآیند پذیرش دانشجو برای مهر سال 95 در پردیس بین الملل كیش دانشگاه صنعتی شریف برای مقطع كارشناسی ارشد آغاز شده و ثبت نام دانشجویان برای نیمسال اول سال تحصیلی 96 - 95 بصورت اینترنتی امكان پذیر است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، متقاضیان ثبت نام در این دوره ها برای كسب اطلاعات بیشتر باید به نشانی الكترونیكی www.kish.sharif.edu مراجعه كنند.
پردیس بین المللی كیش دانشگاه صنعتی شریف برای رشته های مهندسی عمران (زلزله)، مهندسی عمران (سازه)، مهندسی عمران (مدیریت ساخت)، مهندسی برق (الكترونیك دیجیتال)، مهندسی فنآوری اطلاعات (شبكه های كامپیوتری)، مهندسی مكانیك (تبدیل انرژی)، مهندسی مكاترونیك، مهندسی مكانیك(طراحی كاربردی)، مهندسی نانوتكنولوژی (نانو مواد)، مهندسی صنایع (مدیریت مهندسی)، مهندسی نفت (مخازن هیدرو كربوری)، مهندسی شیمی (پدیده های انتقال و فرایند جداسازی) و مدیریت كسب و كار(ام بی ای - MBA -) دانشجو كارشناسی ارشد پذیرش می كند.

** آغاز ثبت نام خواهران در دوره ارشد دانشگاه امام صادق(ع)
ثبت نام مقطع كارشناسی ارشد دانشگاه امام صادق(ع) ویژه خواهران آغاز شد.
پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع)، برای سال تحصیلی ۹۶ - ۱۳۹۵ در مقطع كارشناسی ارشد در رشته های، مدیریت آموزشی و معارف اسلامی و حقوق گرایش خانواده دانشجو می پذیرد.
داوطلبان می توانند تا پایان روز چهارشنبه ۳۰ تیر ماه با مراجعه به سایت پردیس خواهران به نشانی www.isuw.ac.ir و در سمت راست صفحه، قسمت اخبار تصویری نسبت به ورود به سامانه ثبت نام اقدام كنند.
همچنین با توجه به اینكه داوطلبان رشته های دانشگاه امام صادق(ع) از بین پذیرفته شدگان در آزمون كارشناسی ارشد سازمان سنجش و آموزش كشور انتخاب می شوند، لازم است داوطلبان علاوه بر شركت در آزمون سراسری كارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۵، در آزمون معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) نیز ثبت نام و شماره پرونده خود را در سامانه ثبت نام دانشگاه به نشانی www.isuw.ac.ir وارد كنند.

** انتصاب در دانشگاه علامه طباطبایی
طی حكمی از سوی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، حسن اسدزاده به عنوان سرپرست مركز مشاوره بهداشت و روان این دانشگاه منصوب شد.

** حمایت ویژه صندوق حمایت از پژوهشگران از اساتید پیام نور
روسای دانشگاه پیام نور و صندوق حمایت از پژوهشگران كشور در راستای حمایت از اساتید محقق این دانشگاه تفاهمنامه منعقد كردند.
علی اصغر رستمی ابوسعیدی از حمایت ویژه صندوق حمایت از پژوهشگران كشور از اساتید محقق دانشگاه پیام نور خبر داد.
وی گفت: با امضای تفاهمنامه بین صندوق حمایت از پژوهشگران كشور و دانشگاه پیام نور از این پس طرح های تحقیقاتی و دوره های پسا دكتری دانشگاه تحت حمایت ویژه این صندوق قرار می گیرند.
نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران كشور در مراسم امضای تفاهمنامه مزبور با اشاره به توانمندی های دانشگاه پیام نور گفت: سعی خواهیم كرد علاوه بر چنین حمایت هایی با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های عظیم دانشگاه پیام نور در قالب برنامه هایی كه در حال تدوین آن هستیم سواد علمی، فرهنگی و عمومی مردم را به شكل مطلوبی ارتقا بخشیم.

** حمایت مالی دانشگاهیان شهیدبهشتی از دانشجویان نیازمند
زمینه حمایت های مالی دانشگاهیان شهید بهشتی از دانشجویان نیازمند به صورت پرداخت الكترونیكی فراهم شد.
دانشگاه شهید بهشتی، آدرس الكترونیكی را برای دریافت اینترنتی حمایت های مالی دانشگاهیان از دانشجویان نیازمند راه اندازی كرد.
این پرداخت مستقیما به حساب دانشگاه واریز می شود و از آدرس زیر در دسترس است :
http://farhangi.sbu.ac.ir/portal/charity/، علاقه مندان می توانند كمك های خود را برای تامین نیازهای دانشجویان نیازمند از طریق این فرم الكترونیكی پرداخت كنند.

** اعلام جزئیات انتخاب رشته های عملی در گروه هنر كنكور سراسری ۹۵
داوطلبان كنكور سراسری سال ۹۵ در رشته های هنر از ۲۰ تا ۳۰ تیر ماه فرصت دارند رشته های دارای آزمون عملی و پروژه خود را مشخص كنند.
با توجه به اینكه پذیرش در رشته های تحصیلی هنر در كنكور سراسری سال ۹۵ به صورت متمركز و با شرایط خاص صورت می پذیرد، داوطلبان باید از طریق لینك ویرایش كارت یك و یا حداكثر دو مجموعه از مجموعه رشته‌های تحصیلی را انتخاب كنند.
داوطلبان رشته های هنر می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش از ۲۰ تیرماه زمان دریافت كارت ورود به جلسه آزمون تا ۳۰ تیرماه نسبت به انتخاب حداكثر دو مورد از رشته های دارای آزمون عملی و پروژه اقدام كنند.
داوطلبان این رشته ها برای شركت در آزمون عملی هریك از مجموعه رشته‌های اعلام شده باید با توجه به اعلام علاقمندی و تقاضا نسبت به پرداخت مبلغ ۲۳۰ هزار ریال (۲۳ هزار تومان) بابت هزینه آزمون عملی در هر یك از مجموعه‌های اعلام شده به صورت اینترنتی به وسیله كارت‌های بانكی عضو شبكه شتاب اقدام كنند.
داوطلبانی كه در دو مجموعه شركت كرده اند باید مبلغ ۴۶۰ هزار ریال (۴۶ هزار تومان) را به وسیله كارت‌های بانكی عضو شبكه شتاب پرداخت كنند.
همچنین داوطلبانی كه علاقه مندی به دانشگاه پیام نور و دانشگاه های غیرانتفاعی را اعلام نكرده اند می توانند در ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه همزمان با توزیع كارت آزمون، این علاقمندی را در كارت آزمون اعمال كنند.
داوطلبان شركت در دانشگاه های تربیت دبیر شهید رجایی و فرهنگیان هم در زمان انتخاب رشته می توانند این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب كنند.
داوطلبان شركت در رشته های دانشگاه آزاد اسلامی نیز می توانند پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار كارنامه كنكور ۹۵، با مراجعه به سایت مركز سنجش دانشگاه آزاد، رشته های با آزمون این دانشگاه را انتخاب كنند.

** ثبت جهانی كتاب 'عرفات‌العاشفین وعرصات العارفین' در فهرست منطقه‌ای آسیا
كمیته منطقه‌ای آسیا ـ اقیانوسیه برنامه حافظه جهانی كه در سال 1998 با هدف نگهداری از مجموعه‌های آرشیو و كتابخانه‌ای ارزشمند منطقه، تسهیل تبادل اطلاعات میان شبكه‌های متخصصین و افزایش منابع لازم در راستای حفاظت و اشاعه دسترسی به میراث مستند در منطقه آسیا و اقیانوسیه تشكیل شده بود، هفتمین اجلاس خود را در شهر «هیو» - Hue - ویتنام برگزار كرد.
در این اجلاس 16 اثر پیشنهادی توسط كشورهای منطقه بررسی و بر اساس معیارهای ثبت از جمله اهمیت جهانی، غیرقابل جایگزین و بی‌نظیر بودن آثار، 14 اثر را جهت ثبت انتخاب كرد و بدین ترتیب تعداد آثار ثبت شده در سطح منطقه آسیا ـ اقیانوسیه به 46 اثر رسید.
در این اجلاس كتاب معرفی شده از سوی ایران با عنوان «عرفات‌‌العاشفین و عرصات‌العارفین» در فهرست منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه ثبت شد.
فراهنگ ** 9187 ** 1071
۰ نفر