۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۳
کد خبر: 82113378
T T
۰ نفر
افزایش قابل توجه سلامت سالمندان تنها با 15 دقیقه پیاده روی سریع

تهران- ایرنا- یك مطالعه جدید نشان داده است كه 15 دقیقه پیاده روی سریع فواید قابل توجهی برای سلامت سالمندان دارد، به طوری كه خطر مرگ زودهنگام آنها را تا حد زیادی كاهش می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی از نشریه تلگراف، با وجود توصیه برخی مسوولان بهداشت در انگلیس به بازنشستگان مبنی بر اهمیت پیگیری دو ساعت و نیم ورزش نیمه سنگین در هفته، اما تحقیق اخیر نشان می دهد كه انجام ورزش به میزانی به مراتب كمتر از این توصیه نیز فواید سلامتی قابل توجهی به دنبال دارد.
به گفته محققان، تنها 15 دقیقه ورزش یك هدف بسیار منطقی است كه می تواند فواید سلامتی زیادی داشته باشد.
بر اساس این مطالعه كه در كنفرانس EuroPRevent 2016 ارائه شد، اگر افراد مسن در یك فعالیت بدنی سطح پایین شركت كنند، خطر مرگ آنها تا 22 درصد در مقایسه با افرادی كه فعالیتی ندارند، كاهش می یابد.
به گفته دكتر دیوید هوپین از پزشكان بیمارستان دانشگاه 'سنت اتین' در فرانسه، این آمار برای افرادی كه هدف توصیه شده را به صورت هفتگی رعایت كنند، به 28 درصد افزایش می یابد و افرادی كه در سطوح بالای فعالیت بدنی شركت می كنند، خطر مرگ خود را تا 35 درصد كاهش می دهند.
وی با اشاره به این كه افزایش سن بهانه قابل قبولی برای ورزش نكردن نیست، گفت: به خوبی مشخص شده است كه فعالیت منظم بدنی به طور كلی تاثیر مثبت تری در قیاس با هر درمان پزشكی دارد.
محققان داده های مطالعاتی را كه بیش از 120 هزار فرد بالای 60 سال را مورد بررسی قرار داده بود، مطالعه و پیشرفت آنها را در یك دوره 10 ساله پیگیری كردند.
در طول این دوره بیش از 18 هزار نفر (15 درصد) درگذشتند، اما این خطر مرگ با فعالیت ورزشی افراد سالمند كاهش می یافت.
این مطالعه نشان داد كه هر چه افراد مسن فعالیت ورزشی بیشتری انجام دهند، از فواید سلامتی بیشتری بهره خواهند برد.
پژوهشگران به افراد سالخورده توصیه می كنند كه فعالیت بدنی را به تدریج در زندگی روزمره خود افزایش دهند.
علمی**2038**2017
۰ نفر