۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82109185
T T
۰ نفر

زولبیا وبامیه، بدترین نوع شیرینی

۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82109185
زولبیا وبامیه، بدترین نوع شیرینی

تهران - ایرنا - مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: زولبیا و بامیه از لحاظ ضرر برای سلامتی، بدترین نوع شیرینی به شمار می آیند به گونه ای كه حتی شیرینی خامه ای، یك درجه از این شیرینی ها بهتر است.

دكتر احمدرضا درستی روزیكشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: برای خوشمزه شدن زولبیا و بامیه، مقدار زیادی روغن و شكر به آن اضافه می كنند؛ نشاسته در روغن، سرخ و سپس در شكر غلیظ گذاشته می شود.
وی خاطرنشان كرد: این شیرینی ها، بدون انرژی تغذیه ای هستند و اصطلاحا انرژی پوك دارند؛ همچنین چاقی و سیری كاذب ایجاد می كنند؛ به همین علت است كه سر سفره افطار باید از مصرف غذاهای خیلی چرب یا خیلی شیرین مانند زولبیا و بامیه پرهیز كرد.
مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: روزه دار با مصرف زولبیا و بامیه در زمان افطار، اشتهایش به اصطلاح كور می شود و دیگر مواد غذایی لازم را نمی خورد؛ این در حالی است كه روزه دار می تواند به جای استفاده از این شیرینی ها، خوراكی های سالمی همچون شیر و سبزی را مصرف كند.
به گزارش ایرنا، زولبیا و بامیه در زمان كوتاهی میزان زیادی كالری، چربی و قند را وارد بدن می‌كند بطوریكه جذب قند زولبیا و بامیه به علت داشتن چربی زیاد، 2 تا سه ساعت طول می‌كشد.
این شیرینی ها را نباید از دستفروش ها خرید و همچنین باید عطر، طعم مناسب و رنگ مناسبی داشته باشند؛ضمن اینكه آثار ذرات سوخته شده روی آنها نباشد.
اجتمام(4)**9185**1776
۰ نفر