۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵
کد خبر: 82076547
T T
۰ نفر
حضور 124 شركت داخلی و خارجی در نمایشگاه عمران و ساختمان كیش

كیش - ایرنا - مدیر امور نمایشگاهی اتاق تعاون ایران از حضور 112 شركت داخلی و 12 نمایندگی از 17 كشور در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان به میزبانی كیش خبر داد و گفت: احتمال افزایش این تعداد تا روز برگزاری وجود دارد .

محمد حسین كلاتهایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درمورد جزییات این نمایشگاه گفت: اتاق تعاون ایران با همكاری سازمان منطقه آزاد كیش و شركت سرمایه گذاری و توسعه، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان كیش را با حضور شركت های داخلی و خارجی، انبوه سازان، تولید كنندگان، صنعتگران و شركت های وابسته حوزه ساختمانی از ایران و چند كشور در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی جزیره كیش از 28 تا 31 اردیبهشت ماه برگزار می كند.
وی، هدف از برپایی این نمایشگاه را ایجاد فرصت مناسب برای تبادل اطلاعات و تعامل بیشتر بین تولیدكنندگان و فعالان عرصه ساخت وساز، معرفی و نمایش بخشی از توانمندی های تولیدی و صادراتی، شناخت توانمندی ها و كمبودهای صنعت ساختمان و آشنایی با پیشرفت های روز این صنعت در كشور عنوان كرد.
این مسئول در اتاق تعاون اظهار داشت :این نمایشگاه فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و تعامل بیشتر بین تولید كنندگان و فعالان ساخت و ساز است و می تواند زمینه ای برای سیاست گذاری صحیح ، ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا و تداوم ثبات قیمت ها در بخش مسكن باشد.
وی تعداد شركت های داخلی و خارجی را 124 شركت اعلام كرد و گفت : 112 شركت داخلی و 12 شركت و نمایندگی خارجی از 17 كشور در این رویداد حضور دارند ،چین و تركیه با 165 و 30 متر مربع فضای نمایشگاهی به صورت مستقیم و باقی به صورت غیر مستقیم در نمایشگاه شركت دارند ،تركیه ، بلژیك، فنلاند، آلمان، انگلیس، ایتالیا، سوئیس، آمریكا، مالزی، تایوان، كره جنوبی، سوئد، چین، ژاپن، نروژ، فرانسه، كانادا شركت های خارجی حاضر در نمایشگاه هستند كه توانمندی و محصولات خود را در فضایی به وسعت بیش از چهار هزار و 750 متر مربع به مخاطبان عرضه می كنند .
كلاتهایی اضافه كرد : شركت كنندكان در این نمایشگاه جدیدترین دستاوردها، تولیدات و فناوری های علمی و صنعتی خود را در زمینه مصالح ساختمان پایه، ماشین آلات و تجهیزات ساختمانی، آسانسور و بالابرها،خانه های پیش ساخته، نقشه كشی و طراحی، سیستمهای تصفیه آب، تاسیسات و سیستم های گرمایشی و سرمایشی ، ابزار آلات، تجهیزات و ماشین آلات ساختمانی ، یراق آلات ،سنگ های ساختمانی ،رنگ ، چسب ، رزین و عایق ، درب های اتوماتیك ، دكوراسیون و معماری داخلی ، شیرآلات بهداشتی ،كاشی، سرامیك، پاركت و پوشش های كف ،لوله و اتصالات ، تجهیزات و لوازم ایمنی كار به معرض نمایش می گذارند .
وی برگزاری همایش تخصصی سازمان نظام كاردانی را از برنامه های جنبی نمایشگاه ذكر كرد.
مدیر امور نمایشگاهی اتاق تعاون در مورد ویژگی های عمده و شاخص این نمایشگاه به ایرنا گفت : تاكید بر اقتصاد مقاومتی در راستای نامگذاری سال به عنوان (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) ،استفاده از ظرفیت ها، معافیت ها و تسهیلات منطقه آزاد برای شركت كنندگان ، حضور شركت ها و بنگاه های اقتصادی فعال در حوزه صنعت ساختمان ، تاكید بر حضور شركت های ایرانی با تولیدات ملی ، دعوت از شركت های معتبر و برند مطرح در سطح كشور ومراكز علمی برای بازدید از نمایشگاه ،توجه ویژه به نشریات و مجلات تخصصی از ویزگی های عمده نمایشگاه دوازدهم است .
كلاتهایی وزارت های تعاون، كار و رفاه اجتماعی ، راه و شهر سازی ، سازمان نظام مهندسی ، سازمان نظام كاردانی ،نشریات تخصصی حوزه صنعت ساختمان و شركتهای بزرگ تولیدی در حوزه صنعت ساختمان و نمایندگی های شركت های معتبر خارجی را از وزارتخانه ها و موسسه ها ی شاخص مشاركت كننده در این نمایشگاه عنوان كرد .
وی در مورد فضای حاكم بر این صنعت در كشور گفت : با وجود نگاه زیربنایی و زیرساختی به صنعت ساختمان همچنان ركود نسبی حاكم بر این صنعت را شاهدیم ، شرایط نوسانی بازار سرمایه و ركود بازار مسكن، تاثیر مستقیمی بر این صنعت و فعالان این عرصه داشته است.
كلاتهایی تصریح كرد :نمایشگاه عمران و ساختمان كه نمایش دهنده توانمندی های عمرانی و ساختمانی است از گزند این ركود در امان نمانده است اما تبلیغات ، بازاریابی و اشاره به ظرفیت های عمرانی و ساختمانی جزیره كیش و معافیت های مالیاتی مناطق آزاد سبب می شود تا شاهد حضور پر رنگ برندهای معتبر و مطرح در این عرصه باشیم .
مشاور رئیس اتاق تعاون حامیان اصلی این نمایشگاه را وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، اتحادیه های سراسری مسكن كشور، سازمان نظام مهندسی ساختمان كشور، دفتر امور مقررات ملی ساختمان، وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام كاردانی ساختمان استان تهران عنوان كرد .
وی گفت : رئیس فراكسیون تعاون مجلس شورای اسلامی ، رئیس اتاق تعاون ایران، رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاك ، رئیس اتاق تعاون ، رئیس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، قائم مقام وزیر راه و شهر سازی ، معاون بنیاد مسكن انقلاب اسلامی از جمله مسئولان دعوت شده به مراسم گشایش این نمایشگاه هستند .
نمایشگاه بین المللی عمران و ساختمان كیش عصر فردا سه شنبه در محل دایمی نمایشگاه های كیش گشایش می یابد و تا 31 اردیبهشت ماه ادامه دارد.
1630**1641 /1484
۰ نفر