۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۳۸
کد خبر: 82069200
T T
۰ نفر
آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب خام فاجعه زیست محیطی است

تهران - ایرنا - رئیس كمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: آبیاری بخشی از اراضی زراعی جنوب شهر تهران با استفاده از فاضلاب خام یه عنوان یك فاجعه زیست محیطی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، رحمت اله حافظی روز سه شنبه در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشكلات موجود در بحث ایجاد شبكه جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب پایتخت، افزود: در محدوده جنوب بزرگراه آزادگان(غرب اتوبان بهشت زهرا و شرق اتوبان شهید كاظمی)، مجموعه مسكونی رسالت با 15 هزار نفر جمعیت قرار دارد كه فاقد شبكه آبرسانی شهری و شبكه جمع آوری فاضلاب است.
حافظی با اشاره به اینكه چاه های فاضلاب این محدوده جذبی هستند، تصریح كرد: آب شرب این محله از چاه های عمیق تامین می شود و این نگرانی وجود دارد كه در برخی از ماه های سال میزان نیترات آب این چاه ها از حد استاندارد بیشتر شود كه این موضوع تهدید كننده است.
حافظی با بیان اینكه بخشی از فاضلاب منازل این محله از كوچه ها جاری و در مزارع كشاورزی كه در حاشیه آن قرار دارد، مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: چندین هكتار از مزارع كشاورزی این منطقه در جنوب پایتخت با استفاده از فاضلاب خام آبیاری می شود.
وی با بیان اینكه شورای شهر آمادگی لازم برای هرگونه همكاری در راستای حل این معضل اساسی و زیست محیطی تهران را دارد افزود: پیش از این نیز بسیاری از مشكلات شركت آب و فاضلاب با تشكیل نشست های مشترك شهرداران مناطق و اعضای كمیسیون سلامت شورای شهر تهران، حل و فصل شده است.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شركت آب و فاضلاب تهران به منظور بررسی مسایل و مشكلات مرتبط با شبكه جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب پایتخت در جلسه امروز شورای اسلامی شهر حضور داشت.
تهرام/7244// 1625/ 1257
۰ نفر