۱۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۵۹
کد خبر: 82016862
T T
۰ نفر
شعبه بانك تمپ روسيه در قشم راه اندازي مي شود

قشم- ايرنا- مديرعامل بانك تمپ (TEMP) روسيه از راه اندازي شعبه اين بانك در جزيره قشم با هدف آسان سازي فرايندهاي تجاري و اقتصادي بين دو كشور در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان منطقه آزاد قشم، ميخاييل گاگليوف در ديدار مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با وي، گفت: ايران كشوري با تمدن كهن و ارتباطات تجاري و اقتصادي بين دو كشور بسيار در خور توجه است.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نيز كه به عنوان نماينده ايران در نمايشگاه MITT روسيه در مسكو به سر مي برد، گفت: به زودي يك شعبه از بانك تمپ با هدف تقويت حوزه سرمايه گذاري، در جزيره قشم راه اندازي مي شود.
حميدرضا مومني از راه اندازي بانك روسي در منطقه آزاد قشم استقبال كرد و تحولات اقتصادي در اين جزيره را وابسته به فعاليت هاي بانك ها و بيمه هاي خارجي دانست.
وي از روسيه به عنوان كشور دوست ايران در دوران تحريم هاي غرب ياد كرد و گفت: راهبرد جمهوري اسلامي ايران در دوران پسا تحريم، اولويت دادن به كشورهايي است كه دوران سخت تحريم ها در كنار ما بودند.
بانك تمپ روسيه در سال 1989 تاسيس شده و داراي مجوز رسمي از بانك مركزي اين كشور است.
به گزارش ايرنا، پس از سفر اخير يك هيات بلند پايه چيني به همراه استاندار «گوانگ دونگ» به جزيره قشم، توافق هاي اوليه براي گشايش شعبه يك بانك خصوصي چيني نيز در اين جزيره به دست آمد.
جزيره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعيت و يك هزار و 500 كيلومتر مربع وسعت، شامل 135 كيلومتر طول و عرض متوسط 14 كيلومتر در جنوب كشور و در ميان آب هاي نيلگون خليج فارس واقع شده و به تنهايي از 22 كشور جهان بزرگتر است.
اين جزيره با داشتن ظرفيت هاي مهم در حوزه هاي مختلف نفت، گاز، تجارت خارجي و گردشگري و بهره مندي از امتياز ويژه مناطق آزاد، نقش مهمي در اقتصاد ايران ايفا مي كند.
2090/1772
۰ نفر