روحانی: خوشحالیم دنیا به افراطیون علیه ایران پاسخ منفی داد/افزایش فروش نفت ایران به 2میلیون بشكه

تهران- ایرنا- رئیس جمهوی در واكنش به بحث آزمایش موشكی ایران در شورای امنیت سازمان ملل گفت: خوشحالیم از این كه افراطیون و جنگ طلبان و آنهایی كه به ناروا بحث تست موشكی ما را به سازمان ملل و شورای امنیت بردند نا امیدانه برگشتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: دنیا به آنها پاسخ منفی داد و اعلام كرد كه فعالیت ایران صرفا دفاعی برای حراست و حفاظت از كشور است.
وی ادامه داد: ما با موشكمان به هیچ عنوان قصد تجاوز به هیچ كشوری بویژه همسایگانمان را نداشته، نداریم و نخواهیم داشت. سلاح های ما صرفا برای دفاع از ملتمان است. آن هم كشوری كه هشت سال مورد تجاوز بیگانگان قرار گرفت. بنابراین شرایط امروز ما به گونه است كه خود را برای روابط بهتر با دنیا آماده كرده ایم .
رئیس جمهوری گفت: ان شاءالله سال آینده روند اقتصادی خود را در كاهش تورم، رونق و رشد اقتصادی و آرامش بازار حفظ خواهیم كرد و درآمد های نفتی و غیر نفتی نیز افزایش خواهد یافت.
روحانی خاطرنشان كرد: فروش نفت و میعانات ایران در روزهای آینده به دو میلیون بشكه در روز می رسد.

**كشورهایی كه از اعتدال خارج شده اند به مسیر صحیح بازگردند/سال95 سال صفا و صمیمیت بین احزاب
رئیس جمهوری با بیان این كه ملت ایران از تنش و افراط بیزار است، گفت: امیدوارم با كمك ملت ایران حتی در منطقه صلح، ثبات و امنیت برقرار شود و یكی دو كشوری كه از مسیر اعتدال خارج شده اند و خشونت را برگزیده اند به مسیر صحیح بازگردند.
روحانی با بیان این كه در سال 94، سربلندی ملت ایران در برجام، پایان تحریم ها و حماسه بسیار بزرگ ملت در هفت اسفند را شاهد بودیم، افزود: روزهای پایانی سال 94 را پشت سرمی گذاریم و خود را برای سال جدید آماده می كنیم. در سال 94 شاهد باران پربركت الهی برای سرزمین خشكمان بودیم.
وی اظهارداشت: همواره بهار پیام خاص خود را برای ما دارد؛ پیام بهار، اعتدال و میانه روی، صلح، دوستی و برادری است و در این بهار است كه باید با همه ایرانیان صمیمیت و صفایمان را نشان دهیم به ویژه با اقوام، دوستان، همشهریان و هموطنان صله رحم داشته باشیم.
روحانی گفت: آغاز سال 95 باید همچنین روز آشتی، صفا و صمیمیت بین همه احزاب و گروه های سیاسی باشد. ان شاء الله از آغاز 95 همچون سال قبل سال همدلی، همكاری، هم زبانی و رفاقت برای ساخت ایران با توسعه و آبادانی بیشتر باشد.
رییس جمهوری گفت: سال آینده با كمك و همراهی مردم شرایط بهتری خواهد بود، سالی كه نكوست از بهارش پیداست.
روحانی ادامه داد: ما بهاری را آغاز می كنیم كه بانك ها و بیمه های ما تحریم نیستند و می توانیم با كشورهای مختلف تجارت كنیم.
وی با بیان این كه سرمایه گذاری در كشور آغاز و قراردادهای بسیار مهمی با كشورهای مهم دنیا در سطوح مختلف امضا شده است، اضافه كرد: ارتباط بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران با بانك مركزی كشورهای دنیا و همچنین سوئیس برقرار شده و حقوق هسته ای ملت ایران به رسمیت شناخته شده است.
رئیس جمهوری اضافه كرد: ایران با دنیا تعامل سازنده دارد و ما این تعامل را ادامه می دهیم.
روحانی با تاكید بر این كه ملت ایران از تنش و برخورد بیزار است، گفت: امیدوارم با كمك ملت ایران حتی در منطقه صلح و ثبات و امنیت برقرار شود و یكی دو كشوری كه از مسیر اعتدال خارج شده اند و خشونت را برگزیده اند به مسیر صحیح بازگردند تا شاهد برادری، صفا، صمیمیت و توسعه كل منطقه خاورمیانه باشیم.
روحانی گفت: خواهشم این است در ایام عید از این فضا برای دوستی و آشتی بیشتر و همچنین روابط بهتر با همه دوستان و اقوام استفاده كنیم تا روزهای شادی آفرین برای فرزندان باشد، با فرهنگ ایرانی بیشتر آشنا شوند و با طبیعت آشتی كنند.
وی ادامه داد: می خواهم كه حفظ محیط زیست به عنوان یكی از اصول ما در ایام عید باشد. كاری كنیم سفرها به سلامت انجام شود و در این راستا همه دستگاه های كشور آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند.
رئیس جمهوری با بیان این كه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی از ماه ها پیش تشكیل شده اظهارداشت: همه ارگان ها و كسانی كه باید به مردم خدمات مختلف بدهند همچون بخش های انتظامی، راهداری، اورژانس، بهداشتی و درمانی و همچنین آموزش و پرورش برای اسكان مسافران فعال هستند.
روحانی از مرزداران برای حفاظت از مرزهای كشور قدردانی كرد و گفت: خوشحالم كه در جلسه هیات دولت وزیر راه اعلام كرد كه در این ایام نوروز در جاده شمال و در منطقه سوادكوه یكی دو مسیر برای عبور و مرور سفرهای نوروزی بازگشایی موقت می شود و همچنین یك خط و یك تونل در منطقه منجیل گشایش می یابد هر چند كه برای تكمیل نهایی آن چند ماه زمان نیاز است.
وی ادامه داد: دولت تلاش می كند كه جاده های مهم ارتباطی و همچنین ریلی تا پایان سال 95 تكمیل شود.
رئیس دولت تدبیر و امید با اظهار امیدواری از این كه سال جدید، عید و نوروز خوبی برای همه ایرانیان عزیز باشد، تاكید كرد: لازم می دانم از همه اصحاب رسانه، خبرنگاران عزیز و خبرنگاران صدا و سیما به دلیل خدماتشان در زمینه برجام، حماسه هفت اسفند و همچنین ایام نوروز و طول سال برای مردم قدردانی می كنم.
روحانی گفت: امیدوارم نوروز سال 95 نوروز مباركی برای همه ایرانیان، همسایگان و مسلمانان باشد.
سیام**9012**9132**1429
۰ نفر