۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۰۷
کد خبر: 81986148
T T
۰ نفر
برگزاري جشن ازدواج براي 50دختر دانش آموز در پارسيان هرمزگان تكذيب شد

بندرعباس-ايرنا- دبير كميته ازدواج امور بانوان شهرستان پارسيان با تكذيب خبر برگزاري جشن ادواج براي 50دانش آموز دختر در اين شهرستان گفت:مراسم مورد اشاره در حقيقت همايش آموزشي براي دانش آموزان متاهل مقطع دوم متوسطه بوده كه به اشتباه جشن ازدواج بيان شده است.

آذر خسرواني سه شنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا افزود: بنرهاي تهيه شده براي اين مراسم نيز با عنوان همايش ازدواج مناسب تهيه شده ودر هيچ يك از آنها كلمه جشن به كار نرفته است.
وي در عين حال تاييد كرد:50 دانش آموز متاهل مدارس دخترانه به همراه خانواده هاي خود در اين برنامه شركت كرده اند و برخي مسئولان مانند امام جمعه پارسيان و فرماندار شهرستان در اين مراسم سخنراني كرده و ادارات به دانش آموزان متاهل حاضر در اين برنامه هدايايي داده اند و برخي نيكوكاران و خيران نيز به عنوان حامي ازدواج آسان شركت داشته اند.
به گفته اين مسئول، فرمانداري پارسيان هيچ نقشي در ازدواج دانش آموزان ياد شده يا تسهيل ازدواج آنان نداشته و تمامي آنان پيش از برگزاري اين مراسم ازدواج كرده و عقد آنان به طور رسمي ثبت شده و حتي وام ازدواج دريافت كرده بودند.
وي خاطرنشان كرد:به دليل بافت سنتي منطقه پارسيان، ازدواج فاميلي در سنين پايين مرسوم بوده و رواج دارد و اگر اين موضوع به عنوان يك آسيب مطرح باشد بايد ساير مراجع ذيربط مانند مركز بهداشت كه آزمايش هاي پيش از ازدواج را انجام مي دهند نيز پاسخگو باشند.
پيش از اين يك خبرگزاري داخلي خبر 'جشن ازدواج آسان 50 زوج دانش آموز هرمزگاني' را به نقل از دبيركميته ازدواج امور بانوان شهرستان پارسيان منتشر كرده بود كه بازتاب ها و انتقاداتي را به همراه داشت.
خبرگزاري ياد شده در خبر خود به نقل از آذر خسرواني گفته بود:' اين امر براي اولين بار در سطح شهرستان با هدف تسهيل امر ازدواج مطابق با آداب و فرهنگ ايراني اسلامي اجرا شد .'
اين مسئول پيش از اين تصريح كرده بود: 'اين گونه اقدامات و جلسات مي تواند آثار فراواني در ترويج ازدواج آسان و اسلامي، تحكيم بنيان خانواده و نيز پرهيز از اسراف بدنبال داشته باشد.'ك/3
2094 /6048