۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۵۹
کد خبر: 81965334
T T
۰ نفر

نخستین 'هتل سبز ایران' در اصفهان ساخته می شود

۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۸:۵۹
کد خبر: 81965334
نخستین 'هتل سبز ایران' در اصفهان ساخته می شود

اصفهان-ایرنا -مدیرعامل گروه سرمایه گذاری گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی از ساخت نخستین 'هتل سبز ایران' در اصفهان در سال 95 خبر داد.

به گزارش ایرنا، محسن قریب روز دوشنبه در نشستی خبری افزود: این هتل با توجه به استانداردهای جهانی، اهتمام ویژه به محیط زیست و درنظر گرفتن كمترین آلودگی محیطی و نبود زباله ساخته خواهد شد.
وی اظهار داشت: هتل سبز اصفهان با تمام الزامات و استانداردهای جهانی ساخته می شود بطوریكه حتی خودروهای دارای مبانی محیط زیستی وارد می شود و در اختیار دفاتر تاكسیرانی قرار می گیرد تا در این هتل استفاده شود.
قریب همچنین از برگزاری همایش موسوم به «سفر پاك» در اصفهان خبر داد و گفت: این برنامه روز اول اسفند در باره هتل های سبز و خودروهای هیبریدی با حضور مدیران ارشد هتل های چهار و پنج ستاره، شركت های خودروساز، مقامات استان، چهار میهمان خارجی و مدیران هتل های بین المللی برگزار می شود.
مدیرعامل گروه سرمایه گذاری گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی افزود: این همایش یكروزه با هدف ساخت و توجه به هتل های سبز در كشور و ادامه این روند انجام خواهد شد.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است كه از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
سند هتل سازی در اصفهان اوایل دی امسال با هدف تسریع و تسهیل روند سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه هتل سازی توسط اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان و با مشاركت اتحادیه هتل داران و دست اندركاران صنعت گردشگری این استان تدوین شد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان نهم دی امسال در مراسم تكمیل مرحله نخست هتل 'كوثر' این شهر گفت: سند هتل سازی اصفهان راهنمای سرمایه گذاران برای مكان یابی مناسب است و امور مرتبط با هتل سازی و مزایای آن را تبیین می كند.
فریدون الله یاری با اشاره به افزایش ورود گردشگران خارجی در آینده نزدیك به اصفهان خاطرنشان كرد: در این دوره گذار كه با كمبود امكانات و هتل های بزرگ برای میزبانی روبه رو هستیم، از امكانات موجود استفاده خواهیم كرد.
وی با اشاره به جایگاه رفیع اصفهان در عرصه گردشگری تصریح كرد: اولویت هتل سازی در كشور مربوط به اصفهان است.
مدیركل میراث، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینكه در سطح كلان ملی در دولت و مدیریت استان، اهتمام ویژه ای برای توسعه گردشگری وجود دارد، گفت: همه در باره توسعه گردشگری هم نظر هستند و به همین دلیل هم باید در حوزه عمل به توفیقاتی دست پیدا كنیم.
فراهنگ**1355**1569 / 6027/2093