۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۴۴
کد خبر: 81936719
T T
۰ نفر
الزام صدور كد IR براي صادرات فرآورده‌هاي گوشتي و كنسروي

تهران- ايرنا- مدير كل دفتر نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي سازمان دامپزشكي كشور اعلام كرد : صادرات كارخانه هاي فرآورده هاي گوشتي و صنايع كنسروي با منشاء دامي ، لازم است با الزام هاي بهداشتي و استفاده از كد IR صورت گيرد .

به گزارش ايرنا از روابط عمومي سازمان مزبور، عباس عباسي افزود : اكنون به لحاظ فضاي مناسب ايجاد شده براي صادرات فرآورده‌هاي گوشتي نظير سوسيس، كالباس و همبرگر و همچنين صنايع كنسروي با منشاء گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهي (آبزيان) به كشورهاي اتحاديه اروپا و لزوم نظارت و صدور گواهي بهداشتي از طريق دامپزشكي كشور، واحد هايي كه پروانه بهره‌برداري از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي اخذ كرده اند، مي‌توانند با معرفي دانشگاه علوم پزشكي استان مربوطه و يا سازمان غذا و دارو به سازمان دامپزشكي كشور درخواست دريافت كد IR كنند.
منظور از كد «IR» اين است كه « كشتارگاه‌ قابليت رقابت با كشتارگاه‌هاي صنعتي مطلوب جهان براي توليد سالم و صادرات را دارد. »
عباسي اضافه كرد: كارخانه‌هاي متقاضي بايد از استقرار سامانه‌هاي بهداشتي GMP و HACCP و يا ايزو 22 هزار در واحد خود اطمينان حاصل كرده باشند تا پس از مميزي رسمي توسط دفتر نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي سازمان و معرفي مسئول فني بهداشتي دامپزشكي پروانه كد IR براي آنان صادر شود.
اقتصام** 9141 ** 1559