۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۳۷
کد خبر: 81929680
T T
۰ نفر
امیدوارم شورای نگهبان در رد صلاحیت ها  تجدیدنظر اساسی داشته باشد

تهران-ایرنا-رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان اینكه ما به دنبال یك مجلس كارآمد هستیم، گفت: امیدوارم شورای نگهبان در بررسی رد صلاحیت ها تجدید نظر اساسی داشته باشد و ما هم به آن ها كمك می كنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا عارف روز پنجشنبه در دومین كنگره سراسری حزب ندای ایرانیان ضمن انتقاد از روند بررسی صلاحیت ها در هیات نظارت و راهبردی افزود: به طور جدی از مراجع قانونی و شخصیت های تاثیرگذار این بحث را دنبال می كنیم.
وی در ادامه گفت:بنده با همه بزرگان و شخصیت های تاثیر گذاری كه در چند روز گذشته دیدار داشتم همه با تجدید نظر صلاحیت ها موافق بودند و امیدواریم كه شورای نگهبان به طور اساسی به این موضوع توجه كند.
وی ادامه داد: اگر كمبود اطلاعات است بخصوص در مورد كسانی كه عدم احزار دارند آمادگی داریم اطلاعات كامل را در مورد شخصیت ها و ویژگی ها و برجستگی هایشان در اخیتارشان بگذاریم.
عارف همچنین گفت: در مورد كسانی هم كه رد صلاحیت شده اند آمادگی هست با توضیحاتی در مورد آنها اگر ابهاماتی است رفع شود تا همه كمك كنیم برای اینكه مردم در هفتم اسفند با انگیزه بالایی بیایند و سلایق مختلف را روبروی خودشان ببینند و به راحتی به كاندیداهای مورد نظر خود رای دهند.
رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: ما به صندوق های رای تمكین می كنیم و هر چه از صندوق های رای درآمد، چه اصلاح طلب باشد و چه از گروه های دیگر كمك خواهیم كرد كه در مجلس موفق باشند.
عارف در ادامه یادآور شد گفت: تعداد زیادی از داوطلبان با عدم احراز صلاحیت مواجه شده‌اند كه من از آنها می‌خواهم، هرچه سریعتر رزومه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی خود را در اختیار شورای نگهبان قرار دهند تا بتوانیم لیست نهایی را راحت‌تر ببندیم.
وی در ادامه به لغو تحریم های ظالمانه اشاره كرد و به رهبر معظم انقلاب، دولت، تیم مذاكره كننده و مردم و به ویژه محمد جواد ظریف و علی اكبر صالحی تبریك گفت.
عارف یادآور شد: قطعا به سرانجام رسیدن مناقشه هسته ای بیش از هر چیز حاصل پایمردی و مقاومت و صبوری ملت و دانشمندان هسته ای و در راس آنها دانشمندان شهید هسته ای و تلاش دولت و اعضای تیم مذاكره كننده و مواضع شجاعانه و هدایت های رهبر معظم انقلاب بود.
رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینكه در دوران پساتحریم قرار داریم گفت: ما در دوران پساتحریم برای اینكه بتوانیم اولویت رونق اقتصادی را با جدیت دنبال كنیم هیچ راهی جز همبستگی ملی و همراهی همه نهادها و ارگان نظام نداریم.
وی ادامه داد: اسناد بالادستی خوبی به ویژه سیاست های كلی اقتصادمقاومتی را داریم كه باید مبنای نظام كشور ما در دوران پساتحریم باشد.
رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان درادامه با بیان اینكه حزب ندای ایرانیان در تقویت فرهنگ تحزب موثرباشد، گفت: راهبرد اصولی كشور تحزب است و مقدمه رسیدن به احزاب فراگیر، فعالیت های خوب سازمانی و تشكیلاتی و شناسنامه دار است .
عارف ادامه داد: لازمه این فعالیت ها و رسیدن به تحزب قوی در كشور توامندی جوانان و انتقال تجربیات نسل اول به جوانان و تربیت تشكیلاتی و حزبی و داشتن برنامه راهبردی میان مدت و طولانی مدت است.
وی در ادامه با بیان اینكه ما سال 92 را با پیروزی گفتمان اصلاحات پشت سر گذاشتیم و امروز شرایط بهتر از سال 91 و 92 است، گفت: ما مجلسی می‌خواهیم كه خود را در توسعه كشور رفیق دولت بداند نه رقیب دولت.
رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: ما قبل از اینكه دنبال مجلس اصلاح طلبان باشیم دنبال یك مجلس كارآمد هستیم كه اصلاح طلبان باید در آن نقش كلیدی داشته باشند.
وی اجماع كامل اصلاح طلبان را مهمترین دستاورد انتخابات پیش رو عنوان كرد وافزود: مجموعه بحث‌هایی كه در داخل جبهه داشتیم با اجماع كامل گروه‌های حاضر پذیرفته می‌شد و برنامه ما اولویت دادن به منافع و مصالح ملی در مقابل منافع گروهی بود كه در سال 92 نشان دادیم این ظرفیت در جبهه اصلاحات وجود دارد.
عارف ادامه داد: مهمترین راهبرد ما حفظ وحدت و انسجام و كمك به همدلی اصلاح‌طلبان با نهادهای حاكمیتی بود.
وی اضافه كرد: ما اصلاح طلبان خود را از جریان‌های داخل نظام می‌دانیم و باید تلاش كنیم كه فاصله‌ای را با نهادهای حاكمیتی نداشته باشیم.
رییس بنیاد امید ایرانیان بر لزوم حضور حداكثری مردم در انتخابات برای تشكیل مجلسی كارآمد با محوریت اصلاح طلبان تاكید كرد و گفت: در طول 80 روزی كه از فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گذرد همه تصمیمات ما به صورت اجماعی گرفته شد و هیچ موردی كه عدم انسجام گروه‌های اصلاح‌طلب را نشان دهد دیده نشد.
عارف ادامه داد: ممكن است برخی تصمیمات با نظر تعدادی از اعضای شورا سازگار نباشد ولی آنها در همه زمینه‌ها به تصمیمات اجماعی تمكین كردند و من از همه اعضا و احزابی كه به این شورا كمك می‌كنند قدردانی می‌كنم.
وی یادآور شد:عملكرد چند ماهه ما الگویی برای جوانان اصلاح طلب خواهد بود و شعار اصلی در شورای عالی با توجه به شرایط كشور و ضرورت ها رسیدن به شعار 'امید، آرامش و رونق اقتصادی' است.
عارفی ادامه داد: ما بنا داریم كه انتخابات را با آرامش برگزار كنیم و در این مهم برای رسیدن به رونق اقتصادی تلاش‌های خود را انجام دهیم.
عارف با توصیه به جوانان برای كار با انگیزه بیشتر اضافه كرد: ما باید با حضور و نشان دادن پایبندی به ارزش‌ها موانع را پشت سر بگذاریم و برای پشت سر گذاشتن موانع نیز راهی جز حضور جدی در انتخابات نداریم و اگر در جاهایی با حركات غیرمنطقی نیز روبه‌رو شدیم نباید عصبانی شویم و برخورد كنیم چرا كه آرامش رمز پیروزی و موفقیت ما است. امید را باید در همه زمینه دنبال كنیم.
وی در ادامه به نحوه گزینش كاندیداها توسط شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: ما در گزینش كاندیداها هیچ دخالتی نداشتیم و محور انتخاب داوطلبان، حوزه‌های انتخابیه است و در این باره شورای اصلاح‌طلبان استانها، نقش هماهنگ كننده دارد و اگر در جاهایی مشكلی پیش آمد، شورای استانی برای حل اختلاف دخالت خواهد كرد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به شعار این شورا برای انتخابات، ادامه داد: این شعار در یك شرایط ایده‌آل تصویب نشد بلكه ما می‌دانستیم در شرایطی هستیم كه امكانات در اختیار رقیب بوده و ما باید در زمینی كه رقیب ایجاد كرده بازی كنیم.
وی در ادامه با تأكید بر اینكه امیدواریم بتوانیم لیست كامل برای انتخابات مجلس بدهیم، گفت: صحبت‌های رسانه‌ای حرف‌های افرادی بوده كه حرف شورای عالی سیاست‌گذاری نیست و ما امیدواریم با تجدیدنظرها بتوانیم لیست كاملی را به مردم ارائه داده و قول می‌دهیم كه مطالبات آنها را پیگیری كنیم.
عارف ادامه داد:‌ تشویق مردم به حضور حداكثری اولویت اصلی ما است و شرایط منطقه نیز بر این مسئله تأكید دارد كه انتخابات ما پرشور برگزار شود.
رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینكه باید از هر اقدامی كه شكاف در جریان اصلاحات تلقی شود جلوگیری كنیم، گفت: حفظ وحدت و انسجام ما حتی از پیروزی در یك انتخابات مهم‌تر است چون ما هزینه عدم انسجام را پیش از این داده‌ایم.
عارف ادامه داد: ممكن است انتقاداتی به تركیب شورای عالی اصلاح‌طلبان و مسائل پیرامون آن وجود داشته باشد كه ما قطعا این اصلاحات را انجام خواهیم داد.
وی نگاه اصلاحات را نگاهی عمیق‌تر از یك طیف خواند و گفت: ما نباید دچار تنگ‌نظری شویم و حتی می‌توانیم در حوزه‌هایی كه كاندیدای جبهه‌ای نداریم از كاندیداهای صالح دفاع كنیم.
سیام ** 1058 ** 9314**1440
۰ نفر