۱ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۰۲
کد خبر: 81929544
T T
۰ نفر
متفكر تایلندی: رژیم صهیونیستی با اجرای برجام و لغو تحریم های ایران مغلوب شد

كوالالامپور – ایرنا – رئیس انجمن فارغ التحصیلان تایلند روز پنجشنبه تاكید كرد اجرای برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) و لغو تحریم های ناعادلانه علیه ایران موضع قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با زورگویی های غرب را به جهانیان نشان داد و رژیم صهیونیستی با اجرای برجام مغلوب شد.

'سیدسلیمان حسینی' رئیس انجمن فارغ التحصیلان تایلند در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، تصریح كرد حال شركت های خارجی از رفع تحریم های ایران بسیار خرسند هستند و بی صبرانه برای حضور در بازار پویای ایران تلاش می كنند.
وی گفت: با رفع تحریم های غرب و ادامه برنامه صلح آمیز هسته ای در چارچوب آژانس بین المللی انرژی اتمی و به رسمیت شناختن آن توسط قدرت ها اكنون ایران با سربلندی در جامعه جهانی وارد می شده است.
وی در ادامه گفت: تلاش های همه جانبه غرب و به ویژه رژیم صهیونیستی برای به انزوا كشاندن ایران نتیجه معكوس داد و اكنون رژیم صهیونستی حتی نزد هم پیمانان خود نیز سرافكنده شده است.
این اندیشمند تایلندی خاطر نشان كرد: با توافق هسته ای ایران با قدرت های غربی، رسانه های تایلندی نیز تصویر مناسب تری ازایران ارائه می كنند كه این امر خشم بدخواهان ایران از جمله رژیم صهیونیستی را در پی داشته است.
وی همچنین گفت كه به رسمیت شناختن برنامه صلح آمیز هسته ای ایران اثبات كرد كه ایران در دهه گذشته تنها بر حق خود پایداری كرده است و اكنون سایر كشورهای جهان نیز از ایران درس می گیرند كه با استقامت می توان از حق خود دفاع كرد و آن را به دست آورد.
حسینی به روابط چند صد ساله ایران و تایلند اشاره كرد و گفت كه ردپای حضور ایران در تایلند بحث جدیدی نیست و حتی مردم عادی نیز از روابط دو كشور و جایگاه فرهنگی ایران در گذشته و حال آگاه هستند.
این اندیشمند تایلندی با توجه به سابقه فرهنگی ایران و تایلند، گفت كه اكنون فرصت همكاری های مختلف از جمله توسعه روابط تجاری بین ایران و تایلند فراهم شده است كه این امر می تواند منجر به تامین منافع دوجانبه شود.
مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) در پایان با اشاره به این موضوع كه لغو تحریم ها اعتبار بزرگی برای دولت و ملت ایران ایجاد كرده است، گفت اكنون جهانیان می دانند كه ایران هرگز تهدیدی برای امنیت جهانی نبوده و در واقع بخشی از ثبات منطقه ای نیز ناشی از قدرت ایران است.
آساق**241**1611