۲۹ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰
کد خبر: 81926691
T T
۰ نفر
اولین كنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مكانی آغاز به كار كرد

تهران-ایرنا-اولین كنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مكانی با حضور اساتید و دانشجویان در دانشكده مهندسی نقشه برداری جغرافیایی در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طوسی از امروز سه شنبه (29 دی ) به مدت دو روز آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، محمد كریمی دبیر اجرایی اولین كنفرانس ملی مهندسی مكانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این كنفرانس از 238 مقاله ارائه شده به دبیرخانه این كنفرانس، 69 مقاله در پنج بخش در قالب سخنرانی و 120 سخنرانی در قالب پوستر ارائه می شود.
وی بیان كرد: در این كنفرانس شش كارگاه تخصصی در زمینه GIS، فتوگرامتری، سنج شناسی و ژئودزی با حضور اساتید مختلف برگزار می شود.
كریمی افزود: همزمان با دومین روز از برگزاری این كنفرانس چهارمین مسابقه سراسری ژئولیك در سطح كشور با حضور دانشجویان مقطع كارشناسی های مختلف در دانشگاه خواجه نصیر به رقابت خواهند پرداخت.
وی یادآور شد: این مسابقه در چهار بخش نقشه برداری زمینی، فتوگرامتری، ژئودزی، GIS، فتوگرامتری و سنجش برگزار می شود.
وی بیان كرد: دانشجویان در این مسابقه برای تعیین مساحت اراضی، تفكیك اراضی، كارهای تلفیق اطلاعات در آمایش سرزمینی با استفاده از بررسی GIS و نیز تولید نقشه برداری شهرها از پردازش تصاویر ماهواره ای به رقابت می پردازند.
كریمی یادآور شد: در حال حاضر برگزاری این كنفرانس مكمل برگزاری همایش ژئوماتیكی است كه از سوی سازمان نقشه برداری كشور در 22 دوره برگزار شده است
وی یادآور شد: برگزاری این كنفرانس نیاز است كه جامعه مهندسی و نقشه برداری كشور با آخرین روش های جدید و تكنولوژی روز دنیا در كشورهای پیشتاز از جمله آمریكا، سوئد، هلند، نروژ، كانادا آشنا شده و حركت نمایند، در این كنفرانس از دو صاحب نظر در این حوزه از كشورهای مطرح سخنرانی خواهد داشت.
دبیر اجرایی این كنفرانس گفت: سعی داریم این كنفرانس را در دوره های آینده از سطح ملی به سطح بین المللی تغییر دهیم تا شاهد تبادل داده و علم در سطح جهان داشته باشیم.
علمی ** 9340 ** 9314**1440
۰ نفر