۱۷ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۳۹
کد خبر: 81911479
T T
۰ نفر
سرمدی دردیدار با وزیرخارجه كویت: اعدام شخصیتی آزادیخواه موجب تشنج درمنطقه شد

كویت -ایرنا- مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه كشور جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه در دیدار با معاون اول نخست وزیر و وزیرخارجه كویت دیدار و پیرامون مهمترین مسائل منطقه ای گفت وگو كرد.

به گزارش ایرنا سرمدی در این دیدار با اشاره به نقش مثبت ایران در تحولات منطقه به تلاش برخی كشورها در تزریق تشنج و ناامنی و ایفای نقش مخرب پرداخت و این گونه اقدامات را مخل امنیت منطقه دانست.
قائم وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت همه كشورها در برقراری صلح و امنیت منطقه مسئولیت داشته و لازم است به این مسوولیت عمل كرده و از تشنج آفرینی پرهیز كنند.
سرمدی تصریح كرد: اقدام عده ای در حمله به سفارت و كنسولگری عربستان در تهران و مشهد مردود بوده و رئیس جمهور كشورمان در این رابطه دستورات لازم و اكید را برای پیگیری و برخورد جدی با این حادثه داده است.
وی در ادامه این دیدار تاكید كرد ایران، تروریسم و افراطی گری را مشكل اول منطقه می داند و در مبارزه با این پدیده پیشگام است، لكن برخی كشورها از تروریسم استفاده ابزاری كرده و از آن در پیشبرد منافع خود استفاده می كنند.
قائم مقام وزارت امور خارجه افزود: اعدام یك شخصیت مذهبی و آزادی خواه نشان از استیصال بوده و موجب افزایش تشنج در منطقه شده است و این مسئولیت همه كشورهاست كه جلوی اقدامات تحریك امیز و تشنج آفرین را بگیرند.
خاورم*320**1566