۱۶ دی ۱۳۹۴، ۲۲:۳۲
کد خبر: 81910682
T T
۰ نفر
اولين پرونده تخلف انتخاباتي فارس در شبكه هاي اجتماعي شكل گرفت

شيراز - ايرنا- در گام سوم شكل گيري فرايند انتخابات مجلس دهم از حوزه نام نويسي داوطلبان گرفته تا بررسي احراز صلاحيت آنان در هياتهاي اجرايي و ورود به بررسي صلاحيت ها در هياتهاي نظارت رئيس كل دادگستري استان فارس خبر از تشكيل نخستين پرونده تخلف انتخاباتي ان هم در فضاي مجازي داد.

به گزارش دريافتي ايرنا به نقل از نمابر عصر چهارشنبه روابط عمومي كل دادگستري فارس، علي القاصي در جمع اعضاي ستاد پيشگيري از جرائم و تخلفات انتخاباتي افزود:در پي اقدام برخي از طرفداران يكي از نامزدها و تخريب چهره برخي از نامزدهاي ديگر در فضاي مجازي پرونده اي تشكيل كه در دستگاه قضايي در حال بررسي است.
رئيس كل دادگستري فارس با بيان اينكه فعاليت نامزدهاي انتخاباتي در فضايي مجازي نيز به مانند ساير فعاليت هاي زودهنگام انتخاباتي پايش و رصد مي شود افزود: بايد تلاش كنيم با به كارگيري اقدامات پيشگيرانه از هتك حرمت و حيثيت افراد و مخدوش ساختن امنيت رواني مردم در جريان فعاليت هاي انتخاباتي جلوگيري شود.
القاصي در ادامه از تعيين شعب ويژه رسيدگي به جرائم انتخاباتي در سراسر استان خبر داد و افزود: در شيراز نيز شعبه 8 دادياري و 6 بازپرسي دادسراي عمومي و انقلاب، شعبه 101 و 117 دادگاه كيفري 2 و شعبه 17 دادگاه تجديدنظر به عنوان شعبه ويژه رسيدگي تعيين شده اند.
رييس كل دادگستري استان فارس با تأكيد بر آمادگي همه اركان برگزاري انتخابات از جمله بخش هايي اجرايي، نظارتي و امنيتي گفت: لازم است همه دست اندركاران امر برگزاري انتخابات فارغ از مسائل سياسي و جناحي تنها بر امر برگزاري سالم و قانونمند انتخابات تمركز نمايند.
وي بهره برداري از تجربيات گذشته را مورد تأكيد قرارداد و خاطر نشان كرد بررسي ها نشان مي دهد در برخي از مناطق استان مباحث قوميتي و احساسات بر منطق غالب مي شود كه دست اندركاران برگزاري انتخابات بايد از هم اكنون نسبت به شفاف سازي متنفذان محلي در پيشگيري از هر گونه حاشيه سازي توسط افراد مغرض اقدام نمايند.
وي با بيان اينكه يكي از ملاك هاي مهم شايستگي نامزدهاي انتخابات پايبندي و احترام آنان به قانون است افزود: كساني كه قرار است به عنوان نمايندگان مردم در امر قانونگذاري كشور انتخاب شوند بايد عمل و تمكين از قانون را منش و شيوه خود قرار دهند تا بتوانند اعتماد مردم را جلب نمايند.
رييس كل دادگستري استان فارس با تأكيد بر اينكه عدم رعايت قانون از سوي هيچ كس قابل تحمل نيست گفت: رويكرد و سياست دستگاه قضايي در هر مرحله از انتخابات برخورد شديد و قاطع در چارچوب قانون با كساني است كه با اقدامات خود قانون را بازيچه دست يابي به اهداف خود قرار مي دهند.
728 نفر داوطلب نمايندگي دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه هاي انتخابيه اين استان نام نويسي كردند كه 651 نفر از آنها مرد و 77 نفر از بانون هستند.
استان فارس داراي 18كرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي است .
5054