۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۱۴
کد خبر: 81904887
T T
۰ نفر

استخراج داروی ضد سرطان كبد از خیار دریایی

۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۱۴
کد خبر: 81904887
استخراج داروی ضد سرطان كبد از خیار دریایی

تهران- ایرنا- رئیس كانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: طرح استخراج داروی ضدسرطان كبد از خیار دریایی با حمایت این معاونت و همكاری دانشگاه شهید بهشتی درحال اجرا است.

به گزارش گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عباسعلی مطلبی
با بیان اینكه طرح‌های فناورانه بسیاری در این حوزه برای توسعه صنعت شیلات و اشتغال تعریف شده است، افزود: با توجه به این طرح‌ها و تنوع موضوعات این حوزه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رویكردی جدید در این حوزه پیش گرفته است.
وی به دیگر طرح های كانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان اشاره و اظهار كرد: استخراج مواد دارویی بیولوژیك از آبزیان دریایی به ویژه گیاهان، خارتنان و نرم تنان نیز از طرح های مدنظر این كانون است.
رئیس كانون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطر نشان كرد: طرح استخراج داروهای آنتی باكتریال و ضدقارچ در مراحل اولیه خود قرار دارد.
مطلبی با بیان اینكه توسعه فناوری واكسن‌های اختصاصی آبزیان نیز در دستوركار این كانون قرار دارد، افزود: بخشی از این دانش در كشور وجود دارد و قصد داریم بخشی دیگر از این فناوری را از كشورهای دیگر وارد كنیم.
وی به راه اندازی مركز اس پی اف (عاری از بیماری) ماهی قزل‌آلا به عنوان یكی از اقدامات كانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان، اشاره كرد و گفت: با توجه به اینكه این ماهی سردابی است و طرفداران زیادی دارد، مقدمات راه‌اندازی این مركز آغاز شده است.
رئیس كانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان اظهار كرد: احیای ذخایر آبزیانی همچون ماهیان خاویار در دریای خزر با تولید بچه ماهی با حمایت معاونت علمی و هماهنگی با نهادهای مرتبط و برنامه‌ریزی طرح‌های خاص درحال پیگیری است.
مطلبی افزود: همچنین پیش بینی تولید حدود یك میلیون تن آبزی در آب‌های شمال و جنوب كشور در برنامه ششم، از دیگر طرح های كلان است كه در این بخش كانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار آبزیان به عنوان ناظر درنظرگرفته شده است.
علمی (1) ** 9340**1834
۰ نفر