مدیرشركت كزگروپ روسیه: در حال بررسی نظر مشتریان ایرانی برای حضور در بازار خودرو هستیم

تهران- ایرنا- مدیر فروش خارجی شركت كزگروپ (Gaz Group) كه در نمایشگاه ملی روسیه در تهران شركت كرده بود، هدف از حضور در ایران را بررسی بازار خودرو و نظر مشتریان ایرانی بیان كرد.

«اندری دوروفوف» در حاشیه نمایشگاه ملی روسیه در تهران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره دلیل علاقه این شركت به برقراری روابط تجاری با ایران گفت: ایران بازار خودرو بزرگی دارد كه نیازمند بازسازی است؛ از آنجا كه همسایه هستیم، همكاری های تجاری ایران و روسیه به نفع هر دو طرف است.
وی با بیان اینكه این شركت بزرگ ترین سازنده اتومبیل های تجاری در روسیه است، افزود: از نظر حجم فروش در مكان ششم جهان قرار داریم.
وی تولیدات این شركت را شامل ماشین های تجاری، كامیون، كامیونت، تریلر و موتور اعلام و تاكید كرد كه برای استفاده در ایران نیاز به تطابق ندارند و آماده استفاده هستند.
دوروفوف، با بیان اینكه تولیدات ما دارای بالاترین استانداردهای آلودگی هستند، ادامه داد: ماشین سبك تجاری گازل نكس این شركت دارای گواهینامه اتحادیه اروپاست و استاندارد یورو پنج دارد.
مدیر فروش خارجی شركت كزگروپ اضافه كرد: هم اكنون این شركت به همه كشورهای استقلال یافته اتحاد جماهیر شوری سابق (سی آی اس)، كشورهای خاورمیانه، مصر، آمریكای لاتین، آسیای جنوب شرقی و اروپای شرقی اتومبیل صادر می كند و در تركیه خط مونتاژ دارد.
وی اظهار داشت: در مقایسه با كیفیت، قیمت خودروهای این شركت 25 تا 40 درصد ارزانتر از اروپای غربی است.
دوروفوف با ابراز علاقه به همكاری با شركت های ایرانی پس از لغو تحریم ها، یادآورشد: 10 سال پیش با شركت ایران خودرو همكاری داشتیم و یك هزار و 500 دستگاه اتومبیل تجاری گازل به ایران آوردیم.
گروه خودروسازی گز (Gaz Group) كه مقر آن در شهر «نیژنی نووگورود» پنجمین شهر بزرگ روسیه است، 18 كارخانه در هشت منطقه روسیه و همچنین مراكز فروش و خدمات پس از فروش متعدد در این كشور دارد. این گروه خودروسازی جزو برترین های جهان محسوب نمی شود.
نمایشگاه ملی صنایع روسیه دوشنبه هفته گذشته با حضور «دنیس مانتوروف» وزیر صنعت و تجارت روسیه و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با عنوان «گفتمان و همایش تجاری صنعتی ایران و روسیه» با مشاركت بیش از 100 شركت تجاری روسی در زمینه های مختلف تجاری و صنعتی در محل نمایشگاه بین المللی تهران به مدت سه روز برگزار شد.
رئیس كل بانك مركزی نیز سه شنبه گذشته در دیدار با هیات روسی از آماده بودن شرایط برقراری حساب مشترك و ایجاد روابط كارگزاری بین بانك های مركزی ایران و روسیه و اعطای مشوق ویژه به صادركنندگان كالاهای ایرانی به مسكو خبر داد.
وزیر صنعت پیش از این، حجم واردات ایران از روسیه را حدود 700 میلیون دلار و حجم صادرات به این كشور را حدود 300 میلیون دلار بیان كرد و درباره تراز منفی 400 میلیون دلاری در روابط تجاری پارسال با روسیه گفت: در روابط تجاری خود با روسیه به دنبال ایجاد تعادل در میزان صادرات و واردات هستیم.
اقتصام(6)1063 ** 2023
۰ نفر