۲ دی ۱۳۹۴، ۱۸:۴۰
کد خبر: 81891658
T T
۰ نفر
پنجمين نمايشگاه بين المللي مبلمان اداري گشايش يافت

تهران - ايرنا - پنجمين نمايشگاه بين المللي مبلمان اداري امروز(چهارشنبه) با حضور 93 شركت داخلي و خارجي در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران افتتاح شد.

به گزارش ايرنا، در اين نمايشگاه، شركت هاي داخلي و خارجي آخرين دستاوردهاي خود را در صنعت مبلمان اداري به نمايش گذاشته اند.
رئيس اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان مبلمان ايران، شناسايي بازارهاي هدف بين ايران و كشورهاي خارجي را مهمترين هدف برپايي اين نمايشگاه اعلام كرد و افزود: در 10 ماهه نخست امسال 17 ميليون دلار محصولات صنايع مبلمان اداري به كشورهاي خارجي صادرات شده است.
حسن احمديان اضافه كرد: عراق همواره يكي از بازارهاي هدف جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود اما اكنون به دليل بحران هايي كه در اين منطقه وجود دارد صادرات تا حدودي كاهش يافته است.
وي ادامه داد: در تلاش هستيم كشورهاي خليج فارس، آسياي ميانه، عمان، سوريه و افغانستان را جايگزين كشور عراق كنيم تا صادرات تا پايان امسال به 40 ميليون دلار برسد.
وي به حضور هيات هاي خارجي از كشورهاي سوريه، عمان، آلمان و افغانستان براي بازديد از نمايشگاه و گفت وگوهاي تجاري اشاره كرد و گفت: در حاشيه اين نمايشگاه همچنين توافق نامه اي بين فدراسيون صنعت چوب و مبلمان ايتاليا و ايران به امضا مي رسد كه سرمايه گذاري مشترك از محورهاي اين توافق نامه به شمار مي رود.
براساس اين گزارش، پنجمين نمايشگاه بين المللي مبلمان اداري تا پنجم دي ماه در محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران پذيراي علاقه مندان و متخصصان و توليدكنندگان اين صنعت است.
در حال حاضر 226 واحد صنعتي توليد مبلمان با اشتغال بيش از 10 هزار نفر در ايران فعالند؛ علاوه بر اين، بيش از 117 هزار نفر نيز در 46 هزار و 700 واحد كوچك و متوسط توليد مبلمان و مصنوعات چوبي و غيرچوبي فعال هستند.
صنعت مبلمان در ايران بيش از هشت درصد از اشتغال كشور را به خود اختصاص داده است؛ استان هاي تهران، البرز، خراسان رضوي، آذربايجان شرقي، قم، همدان، مازندران، گلستان و گيلان از قطب هاي توليد مبلمان در ايران محسوب مي شوند.
اقتصام(1)9189 ** 2023