۱ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۳۸
کد خبر: 81889140
T T
۰ نفر
واعظی: ایران و روسیه پیمان پولی مشترك منعقد می كنند

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران و روسیه برای تبادل آسان ریال و روبل با یكدیگر پیمان پولی منعقد می كنند تا همكاری های اقتصادی دو كشور تسهیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود واعظی امروز (سه شنبه) در حاشیه دیدار با «دنیس مانتوروف» وزیر صنعت و تجارت روسیه در محل این وزارتخانه افزود: انعقاد این پیمان پولی مشترك با هدف آسان سازی در روابط اقتصادی و تجاری دو كشور انجام خواهد شد.
وی گفت: موانع گسترش همكاری های بیشتر دوجانبه در این دیدار بررسی و مقرر شد تلاش ها برای برطرف كردن این مشكلات به صورت هماهنگ صورت گیرد.
واعظی، انجام مذاكره با طرف روسی برای كاهش تعرفه صدور كالاهای ایرانی به روسیه را یادآورشد و افزود: مقرر شده روسیه گام های لازم برای ایجاد كاهش در تعرفه های گمركی خود به نفع ایران را انجام دهد.
وزیر ارتباطات گفت: همكاری های تجاری اقتصادی ایران و روسیه با رویكرد تولید مشترك گسترش خواهد یافت.
وی با یادآوری گشایش نمایشگاه بزرگ روسیه در تهران از دیروز(دوشنبه) افزود: شركت های روسی در این نمایشگاه محصولات متنوعی را به نمایش گذاشته اند و علاوه بر آن قصد دارند همتایان ایرانی خود را برای همكاری های بیشتر ارزیابی كنند.
واعظی یادآورشد: معاون اول نخست وزیر روسیه فردا(چهارشنبه) به تهران سفر می كند؛ دبیر اتحادیه اوراسیا نیز به دعوت ایران، این مقام روسی را همراهی می كند.
** تاكید بر افزایش سرمایه گذاری های مشترك
مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه نیز در این مراسم بر افزایش سطح همكاری های مشترك ایران و روسیه تاكید كرد و گفت: سرمایه گذاری های مشترك دو كشور باید از سطح كنونی بیشتر شود.
وی افزود: روابط دوستانه ای كه بین ایران و روسیه ایجاد شده زمینه خوبی برای توسعه همكاری های اقتصادی و تجاری فراهم كرده است.
مانتوروف تاكید كرد: زوایای جدیدی در روابط دو كشور گشوده خواهد شد و همكاری ها برای تولید مشترك كالاها افزایش خواهد یافت.
اقتصام**2078**ل.الف.ی ** 2023
۰ نفر