۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۸
کد خبر: 81886005
T T
۰ نفر
سهمیه بندی برای حضور زنان در مجلس، مغایر اصل آزاداندیشی است

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بسیج جامعه زنان كشور گفت: تعیین سهمیه برای حضور زنان در مجلس آینده با اصل آزاداندیشی جمهوری اسلامی ایران كه انتخابات آزاد دارد، مغایرت دارد.

مینو اصلانی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: از آنجا كه ایران كشوری دموكراتیك، تكلیف مدار و وظیفه مدار است، زنان جامعه اگر احساس كنند، آشنایی با روند قانونگذاری دارند باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی شركت كنند تا در آینده به مردم خدمت كنند.
وی اظهار كرد: افراد انقلابی، متدین، كارآمد و متعهد باید در این انتخابات شركت كنند و خودشان را در معرض انتخاب مردم قرار دهند و این موضوع به جنسیت ارتباطی ندارد.
وی افزود: همه باید بدانند كه مجالس اینگونه نیست كه سهمی برای جنسیت زن و مرد تعیین كنند، بلكه مكانی برای قانونگذاری است و زنان و مردان توانمند می توانند در انتخابات آن شركت كنند.
اصلانی با بیان اینكه كارآمدی، تجربه و تحصیلات مرتبط نه سهمیه جنسیتی باید ملاك شركت زنان در انتخابات باشد، ادامه داد: در غرب، انتخابات، آزاد نیست و مردم براساس فضای رسانه ای و تصمیم سازی رسانه ها، افراد را انتخاب می كنند و باید نتیجه گرفت كه فضای غرب ، فضایی استكباری است؛ این در حالی است انتخابات در كشور ما آزاد است و باید مردم براساس شناخت، رای دهند.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان كشور گفت: اینكه برخی از جناح ها، زنان را مجبور به ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی كنند هم كار درستی نیست و این موضوع با آزاداندیشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تعارض است و با این كارها، نه تنها خدمتی به زنان نمی شود كه جنایت به شمار می آید.
وی تصریح كرد: باید زنان كارآمد، انقلابی، مجاهد و دشمن شناس به مجلس شورای اسلامی راه یابند و تمام هم و غم آنان خدمت به مردم باشد.
اصلانی خاطرنشان كرد: این مردم شایسته بهترین خدمت ها هستند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید بهترین خدمت را به این مردم داشته باشند؛ همچنین سهیمه بندی جنسیتی دردی از مردم دوا نمی كند بلكه باید زنان شایسته و متعهد در این انتخابات ثبت نام كنند تا خدمات رسانی خوبی به مردم ارائه شود.
به گزارش ایرنا ، برخی احزاب و تشكل ها خواستار سهمیه 20 تا 30 درصدی حضور زنان در مجلس شورای اسلامی شده اند.
دبیر ستاد انتخابات كشور امروز یكشنبه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات كشور اعلام كرد، براساس آخرین آمارها تا پایان روز گذشته (شنبه) 897 تن در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و 153 تن در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نام نویسی كردند.
علی پورعلی مطلق افزود: از تعداد 153 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری 2 تن زن و همچنین از تعداد 897 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی 41 تن، زن هستند.
اجتمام(4)**7268**1776