۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۱۹
کد خبر: 81871177
T T
۰ نفر
شركت آلمانی برای دهمین نمایشگاه ایران پلاست تبلیغ می كند

تهران - ایرنا - مدیر نمایشگاه بین المللی- تخصصی ایران پلاست از برگزاری دهمین دوره این نمایشگاه با همكاری شركت نمایشگاهی دوسلدورف (messe dusseldorf) آلمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد مقاره» روز سه شنبه در نشست خبری در شركت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تلاش می شود با مشاركت فعال شركت صاحب نام نمایشگاهی دوسلدورف (messe dusseldorf) آلمان و بازاریابی این شركت، حضور خارجی ها در این دوره به بیش از 30 درصد افزایش یابد.
وی از حضور 12 درصدی شركت های خارجی از 14 كشور جهان در دوره گذشته این نمایشگاه خبر داد و افزود: ایران پلاست، نمایشگاهی تخصصی و بین المللی است بنابراین تلاش می شود بُعد بین المللی آن هر چه پررنگ تر شود و صادرات و واردات محصولات افزایش یابد.
به گفته او، مهلت ثبت نام در این نمایشگاه كه از مردادماه آغاز شده بود، برای شركت های داخلی پایان یافته است اما شركت های خارجی برای ثبت نام تا پایان بهمن ماه مهلت دارند.
مقاره گفت: شركت نمایشگاهی دوسلدورف در این دوره مسئولیت جلب و جذب شركت كنندگان خارجی بویژه از قاره اروپا را بر عهده دارد و با توجه به پیشینه درخشان آن، انتظار می رود شاهد حضور پررنگ تر شركت كنندگان و صاحبان غرفه های خارجی باشیم.
وی یادآوری كرد: این شركت آلمانی پیش از این یك بار در سال 2004 میلادی (دوره چهارم نمایشگاه) با ایران همكاری داشت كه البته آن زمان فقط شركت های آلمانی در نمایشگاه شركت كردند.
مدیر نمایشگاه بین المللی- تخصصی ایران پلاست اضافه كرد: تاكنون بیش از 15 هزار مترمربع از مجموع 25 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی از سوی شركت های ایرانی پُر شده است و افزون بر هفت هزار مترمربع فضا نیز در اختیار شركت های خارجی قرار خواهد گرفت.

** تاكنون شركت هایی از پنج كشور برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی كرده اند
«وین كمپ» مدیر ارشد مجموعه نمایشگاهی دوسلدورف، در این نشست خبری گفت: تاكنون دو شركت از روسیه و شركت هایی از آلمان، اتریش، فرانسه و تركیه برای حضور در دهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست اعلام آمادگی كرده اند و 1600 مترمربع فضای نمایشگاهی برای این شركت ها بازاریابی شده است.
وی تصریح كرد: شواهد حاكی از خوشبینی بسیار اروپایی ها به فرجام برجام و نتیجه بخش بودن مذاكرات است و همه روزه بر شمار كشورهایی كه حضور در نمایشگاه ایران پلاست را خواهانند، افزوده می شود.
كمپ درباره پیشینه به نسبت طولانی همكاری این شركت با شركت ملی صنایع پتروشیمی ایران، تصریح كرد: مسائل ناشی از تحریم ها در سال های گذشته، این روابط را كمرنگ كرد اما امروز خوشحالیم كه با توافق (هسته ای) بین ایران و گروه 1+5 می توانیم حضور پررنگ تری در ایران داشته باشیم و زمینه حضور فعال تر شركت های خارجی بویژه اروپایی ها را در این كشور فراهم كنیم.
توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 بیست و سوم تیرماه نهایی شد و در آستانه اجرای عملی قرار دارد.
به گفته او، شركت نمایشگاهی دوسلدورف هدایتگر سایر نمایشگاه های بزرگ جهان و دارای تجربه ای سودمند در برگزاری نمایشگاه ها است.
این شركت در سال 2014 میلادی، 36 نمایشگاه را با حضور 31 هزار غرفه گذار مدیریت كرد كه بیش از یك میلیون و 400 هزار نفر از این نمایشگاه ها بازدید كردند.
كمپ تصریح كرد: مجموع فروش این شركت نمایشگاهی در سال 2014 میلادی افزون بر 412 میلیون یورو بوده است.
دهمین دوره این نمایشگاه با شعار «كسب و كار جهانی» و برنامه های ویژه ای مانند معرفی شركت های برتر دهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست از بیست و پنجم تا بیست و نهم فروردین ماه ١٣٩٥ (سیزدهم تا هفدهم آوریل 2016 میلادی) برگزار می شود.
عراق، افغانستان، تركمنستان و پاكستان بزرگ ترین بازارهای صنعت پلاستیك ایران به شمار می روند و شركت ملی صنایع پتروشیمی قصد دارد زمینه برگزاری نمایشگاه های منطقه ای در این كشورها را فراهم كند.
اوراسیا پلاست، چایناپلاست و عرب پلاست سایر نمایشگاه های آسیایی معتبر در این حوزه اند.
اقتصام (3) 3065 **1961
۰ نفر