۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۴۱
کد خبر: 81858877
T T
۰ نفر
ايجاد شهرك صنعتي اترك دورنماي توسعه صنعت گلستان است

گرگان - ايرنا - مديرعامل جديد شركت شهرك هاي صنعتي گلستان گفت: ايجاد شهرك صنعتي اترك به وسعت يك هزار هكتار در شمال استان، دورنماي توسعه صنعت است كه بايد براي راه اندازي آن بيش از گذشته توجه شود.

حجت اله خليل زاده صورتي روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بايد استان از فضاي ايجاد صنايع كوچك خارج شده تا صنعت آن رونق يابد.
وي افزود: شهرك صنعتي اترك ويژه ساخت و بهره برداري صنايع بزرگ، برنامه ريزي بلندمدت شده است.
به گفته وي از اعتبار 104 ميليارد ريال اين شركت در سال جاري تاكنون 45 درصد اعتبار تخصصي براي ايجاد زيرساخت هاي شهرك صنعتي اترك هزينه شده است.
پيشتر خليل زاده صورتي در آيين معارفه خود به اهميت ايجاد شهرك صنعتي اترك در منطقه آزاد تجاري اشاره كرده و گفته بود: سرمايه گذاري در قالب اين شهرك براي استان بسيار لازم است زيرا پايگاه اصلي صنعت بزرگ گلستان محسوب مي شود و محروميت از صنعت و اشتغال استان را به خوبي حل خواهد كرد.
وي همچنين سرمايه گذاري براي ايجاد زيرساخت در منطقه آزاد تجاري را يك هزار و 500 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: اين در حالي است كه در 6 سال اخير فقط 150 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است.
طبق ارزيابي انجام شده توسط سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران، گلستان در بخش صنعت ايران رتبه 26 را در بين 31 استان كشور دارد.

* ايجاد شهرك صنعتي در شهرستان هاي گلستان مقرون به صرفه نيست
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي گلستان در باره توسعه صنايع كوچك در سطح استان گفت: ايجاد شهرك جديد در شهرستان هاي استان مقرون به صرفه نيست زيرا در هر شهرستان شهرك صنعتي ايجاد شده است.
وي افزود: بايد زمين موجود شهرك هاي صنعتي و توسعه آن ها در شهرستان هاي استان را مديريت كرد.
وي اضافه كرد: اكنون سرمايه گذاري اصلي شركت ايجاد واحدهاي صنعتي و رونق آن ها در شهرك هاي صنعتي موجود در راميان، آزادشهر، كلاله، گرگان 1 و 2 و آق قلا است.
به گفته وي اكنون 23 شهرك صنعتي ايجاد شده و آماده براي سرمايه گذاري در استان گلستان وجود دارد كه به جز شهرك صنعتي گميشان بقيه براي سرمايه گذاري فعال هستند.
خليل زاده صورتي افزود: در شهرك هاي صنعتي استان 912 قرارداد بسته شده كه 613 قرارداد منجر به اخذ پروانه و بهره برداري شده است.
وي در مورد فعاليت شهرك صنعتي گميشان و نقش مؤثر آن در توسعه صنعت شيلات استان گفت: در اين شهرك، زيرساخت ها ايجاد شده ولي به دليل مشكل زيست محيطي راكد مانده است كه با تعامل با اداره كل حفاظت محيط زيست استان در آينده نزديك مشكل آن حل خواهد شد.
استان گلستان با 14 شهرستان حدود 900 واحد صنعتي فعال دارد كه بيشتر آن واحدهاي كوچك هستند.
6204/6159

سرخط اخبار استان‌ها