۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۱۷
کد خبر: 81856142
T T
۰ نفر

امام جمعه اهر: بسيج نماد وحدت ملت ايران است

۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۱۷
کد خبر: 81856142
امام جمعه اهر: بسيج نماد وحدت ملت ايران است

تبريز - ايرنا - امام جمعه اهر، بسيج را نماد وحدت و همبستگي بين اقشار مختلف ملت ايران دانست و گفت: دشمنان اين مرز و بوم هيچگاه از قدرت نظامي ايران هراسي ندارند و تنها نگراني آنها از گسترش تفكر بسيجي و صدور آن به سراسر دنياست.

حجت الاسلام جواد حاجي زاده در خطبه هاي نماز جمعه اهر افزود: هر فردي كه در اعمال خود اخلاص نداشته باشد، هم عمل و هم كارنامه وي در پيشگاه پروردگار متعال درخشان نخواهد بود.
وي به همايش عظيم پياده روي كربلا به مناسبت اربعين حسيني نيز اشاره كرد و گفت: اربعين يك واژه مذهبي و ديني است كه با توجه به اينكه كشور عراق درگير مبارزه با تروريست هاي افراطي داعش بوده ولي با اين وجود حتي براي يك نفر هم از ميليون ها زائر حسيني مشكل خاصي پيش نخواهد آمد.
حجت الاسلام حاجي زاده ادامه داد: حديث اربعين از فرهنگ خاصي در بين علما و انديشمندان به ويژه شيعيان برخوردار بوده و بسياري از مراجع شيعه حفظ 40 حديث در اين ايام را واجب دانسته اند.
وي افزود: بايد در اين روزها اعمال مخصوص اربعين را انجام دهيم.
حجت الاسلام حاجي زاده همچنين با اشاره به فاجعه منا در عربستان ابراز كرد: سعودي ها امسال با مديريت نادرست هزاران حجاج را به كام مرگ كشاندند ولي مقام هاي عراقي به آساني 20 ميليون زائر حسيني را بدون اينكه حادثه اي رخ دهد، مديريت كردند.
امام جمعه شهرستان اهر در پايان با تاكيد بر اينكه تركيه با تحركات زياد در مرزهاي سوريه تنش را بين كشورهاي ضد تروريسم بيشتر مي كند، خاطرنشان كرد: سران تركيه بارها با حمايت هاي بي حد و مرز از گروهك تروريستي داعش، حادثه پاريس را در كشور خود تجربه خواهند كرد.
7225/3093/6183

سرخط اخبار استان‌ها