۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۶
کد خبر: 81836486
T T
۰ نفر
ایران نخستین فروشگاه زنجیره ای را در عراق راه اندازی می كند

تهران -ایرنا - مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه گفت: تمهیدات لازم برای راه اندازی نخستین فروشگاه زنجیره ای در عراق اتخاذ شده كه با برقراری شرایط امنیتی مناسب، به بهره برداری خواهد رسید.

فرشید گلزاده كرمانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: اطلاعات ما نشان می دهد كه در عراق برای كالای ایرانی تقاضای بالایی وجود دارد و اكنون با توجه به شرایط ایجاد شده،‌ فرصت خوبی برای حضور و عرضه كالای ایرانی فراهم شده است.
وی، یكی از سیاست های كشور را موضوع اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات بیان كرد و گفت:‌ در این زمینه به زیرساخت مناسب برای عرضه كالای ایرانی در خارج از مرزها نیاز است و رفاه به عنوان یك ماموریت ملی و در جهت توانمندسازی این رویكرد، فعالیت برون مرزی را در دستور كار خود قرار داده است.
این مقام مسئول افزود: علاوه بر عراق، اكنون در تركیه با مشاركت مجموعه فروشگاه های زنجیره ای این كشور، برنامه همكاری در دست بررسی است؛ همچنین در كشورهای حاشیه دریای خزر نیز این موضوع در حال مطالعه است.
گلزاده كرمانی تاكید كرد: برای توسعه فروشگاه های زنجیره ای رفاه در خارج از كشور، دولت نیز كمك كند تا به عنوان یك رویكرد ملی بتوان این مهم را برای تقویت صادرات كالاهای ایرانی پیش برد.
وی افزود: رفاه اكنون كشورهای مختلفی را هدف‎گذاری كرده است.
مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه با بیان اینكه شرایط كنونی اقتصادی كشور و منطقه فعالیت رفاه در خارج از كشور را فاقد توجیه اقتصادی ساخته است، افزود: این مجموعه آمادگی دارد در صورت همكاری دولت برای سرمایه گذاری برون مرزی، به عنوان یك رویكرد بلندمدت برای ایجاد زیرساخت مناسب اقدام كند.
وی ادامه داد: بر این اساس بتوانیم با این رویكرد، حضور كالاهای ایرانی در كشورهای همسایه را تثبیت كنیم.
گلزاده خاطرنشان ساخت: برای تأمین و عرضه كالا در كشورهای مورد نظر، به تسهیلات مناسب بانكی و گمركی نیاز است.
به گزارش ایرنا،‌ براساس ارزیابی های جهانی، موفق ترین بازارهای نوظهور خرده فروشی مربوط به كشورهای چین، اروگوئه، شیلی، قطر، مغولستان، گرجستان، امارات متحده عربی، برزیل، مالزی و ارمنستان است.
برآورد مشخصی از سهم خرده فروشی در تولید ناخالص داخلی ایران وجود ندارد؛ فعالیتی كه به واسطه سهل الوصول بودن فرآیند راه اندازی آن، روندی رو به رشد در كشور داشته و طبق برآوردهای غیررسمی، روند رشد ایجاد واحدهای خرده فروشی در ایران، سالانه 12 درصد افزایش دارد.
گزارش های جهانی نشان می دهد بازارهای نوظهور خرده فروشی نه تنها در ایران بلكه در بسیاری از نقاط دنیا رو به افزایش است، اما این روند در سال 2014 میلادی در اروپا نسبتا كاهش یافته است.
شركت فروشگاه های زنجیره ای رفاه با 20 سال سابقه فعالیت هم اكنون با حدود 220 فروشگاه و نزدیك به سه هزار و 500 نفر نیروی انسانی در بسیاری از شهرهای كشور حضور دارد و سهامداران عمده آن بانك های ملی، صادرات، ملت، تجارت، سپه، شهرداری ها و سایر سهامداران حقوقی و حقیقی هستند.
اقتصام (4) ** 1559 ** 2023
۰ نفر