۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۹:۲۸
کد خبر: 81836441
T T
۰ نفر
وزیر ارتباطات: ایران و روسیه در آستانه اوج گیری همكاری ها هستند

مسكو - ایرنا- «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات، موافقتنامه ها و تفاهمنامه های امضا شده میان ایران و روسیه در سه روز مذاكرات هیات های ایرانی و روسی در«مسكو» را زمینه ساز اوج گیری روابط دو كشور دانست.

رئیس ایرانی كمیسیون دولتی همكاری های اقتصادی ایران و روسیه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در مسكو، درباره اسناد همكاری های دوجانبه میان تهران - مسكو كه شامگاه چهارشنبه با «الكساندر نوواك» وزیر انرژی و رئیس روسی این كمیسیون امضا كردند، گفت: با مجموعه توافق و تفاهم صورت گرفته حاصل سه روز مذاكرات هیات های ایرانی و روسی از این پس مانعی در مسیر توسعه همكاری های دو كشور وجود ندارد و دورنمای توسعه روابط روشن تر می شود.
وی افزود: هدف ما گشودن فصل جدیدی از روابط ایران و روسیه است و نشست «مسكو» نیز با این پیش بینی برگزار شد تا به هدف تعیین شده دست بیابیم و حجم روابط اقتصادی دو كشور هم از سال آینده افزایش پیدا می كند.
رئیس ایرانی كمیسیون دولتی همكاری های اقتصادی ایران و روسیه همچنین در نشست خبری پس از امضای توافقنامه ها گفت: در مذاكرات فشرده دو هیات، تمامی نیازها و عرصه های روابط ایران و روسیه مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف در مورد محدودیت های موجود در مسیر توسعه همكاری های دوجانبه نیز گفت وگو كردند.
واعظی یادآور شد: توافق شد روابط دو كشور را در سه سطح راهبردی كوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تقسیم و در هر مورد برنامه ریزی كنیم.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات همچنین به توافق ایران و روسیه برای توسعه روابط بین استانی اشاره كرد و گفت: برای بخش خصوصی تسهیلاتی را قائل شدیم تا دامنه سرمایه گذاری متقابل افزایش یابد.
براساس برآوردها، ارزش اقتصادی اسناد امضا شده توسط «واعظی» و «نوواك» رئیسان ایرانی و روسی كمیسیون مشترك همكاری های اقتصادی دو كشور، می تواند بین 30 تا 40 میلیارد دلار باشد.
رئیسان ایرانی و روسی این كمیسیون همچنین چندین سند همكاری در عرصه های مختلف از جمله در حوزه انرژی، دریایی و بانكی امضا كردند.
واعظی همچنین در سفر به مسكو با «ایگور شووالف» معاون اول نخست وزیر، خانم «الویرا نابی اولینا» رئیس كل بانك مركزی، خانم «ورونیكا اسكورتسوا» وزیر بهداشت و «آنتون سیلوانف» وزیر دارایی روسیه در باره راه های گسترش همكاری ها در حوزه های مختلف و برنامه ریزی برای افزایش روابط بانكی و مالی مذاكره كرد.
اروپام**391**1516 **1488**1572