۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۵:۵۱
کد خبر: 81808542
T T
۰ نفر
معرفي ظرفيت هاي كيش در نمايشگاه بين المللي گردشگري حلال ابوظبي

كيش - ايرنا -سازمان منطقه آزاد كيش به منظور معرفي ظرفيت هاي اين جزيره در نمايشگاه بين المللي گردشگري حلال كه از 27 مهر با حضور شش هزار شركت كننده از 60 كشور در شهر ابوظبي امارات متحده عربي برگزار شده است شركت كرد .

به گزارش ايرنا از سازمان منطقه آزاد كيش، نمايشگاه بين المللي گردشگري حلال در ابوظبي فرصت ارزشمند براي معرفي توانمنديهاي كيش به عنوان مقصد گردشگري حلال است .
مدير روابط عمومي سازمان منطقه آزاد كيش كه در اين نمايشگاه شركت كرده با اشاره به اهميت برگزاري اين نمايشگاه به لحاظ تعداد شركت كنندگان و حضور شركت هاي فعال و پيشرو در زمينه گردشگري گفت:حضور در نمايشگاه بين المللي گردشگري حلال ابوظبي فرصتي ارزشمند براي صنعت گردشگري كشور ما و جزيره كيش محسوب مي شود.
روح الله مهدي نژاد افزود:اين نمايشگاه در واقع گردهمايي بزرگ فعالان صنعت گردشگري حلال در جهان است و سازمان منطقه آزاد كيش در دو سال گذشته با توسعه زيرساخت ها كيش خودرا براي معرفي در عرصه هاي بين المللي و ميزباني از سرمايه گذاران و گردشگران خارجي آماده كرده است.
مهدي نژاد تاكيد كرد: در بين تمامي كشورهاي مسلمان نشين، جمهوري اسلامي ايران به لحاظ دارابودن زيرساخت هاي اسلامي و انطباق ارزش هاي فرهنگي و اخلاقي با معيارهاي دين مبين اسلام از تمامي بسترهاي توسعه گردشگري حلال برخوردار است و جزيره كيش نيز به لحاظ طبيعت بي بديل و امكانات شاخص در زمينه گردشگري ظرفيت خوبي براي تبديل شدن به پايگاه گردشگري حلال را دارد .
مدير روابط عمومي منطقه آزاد كيش افزود: در اين نمايشگاه تلاش داريم اين ظرفيت ها توانمندي ها را به فعالان صنعت گردشگري حلال در ديگر كشورها بشناسانيم.
وي در مورد گردشگري سلامت گفت: در اين شاخه از گردشگري ، ايران مي تواند به سبب وجود نيروي انساني متخصص و قرار داشتن در جايگاه بالاي علم پزشكي در منطقه و جهان پيشرو باشد.
به گفته مهدي نژاد با توجه به شرايط كنوني كشورمان نگاه تازه اي به ايران در بحث گردشگري وجود دارد و در اين بين جزيره كيش به لحاظ وجود زيرساخت ها و دارا بودن امكانات گردشگري مهياي پذيرش گردشگران و سرمايه گذاران خارجي است.
مدير روابط عمومي و اموربين الملل سازمان منطقه با اشاره به ابراز علاقمندي بسياري از شركت كنندگان براي سفر به كيش و آغاز فعاليت در اين جزيره گفت: تاكنون فعالان صنعت گردشگري ژاپن، نمايندگان آژانس هاي مسافرتي روسيه در بخش گردشگري حلال، نمايندگان جمعيت مسلمانان آفريقاي جنوبي، فعالان گردشگري مصر، تركيه، كشورهاي عربي و شركتي از كشور اسپانيا براي اجراي طرح هاي گردشگري و فعاليت در جزيره كيش ابراز علاقه كرده اند.
مهدي نژاد گفت :بسياري از بازديد كنندگان از غرفه جزيره كيش با ديدن بروشورها و كتابچه هاي معرفي كيش از وجود اين جزيره زيبا با اين امكانات مدرن شهري متعجب مي شوند.
وي ادامه داد: اينكه منابع درآمدي براي ساخت و ايجاد امكانات گردشگري وابسته به مسلمانان و از محل حلال باشد از جمله مواردي است كه بسيار مورد توجه علاقمندان به گردشگري حلال است و يكي از عوامل جذاب و انگيزه در مورد كشور ايران براي اين گردشگران است كه در ايران از ابتدا تا انتهاي فعاليت ها براساس موازين شرع مبين اسلام و با درآمد پاك وحلال انجام مي شود.
در نمايشگاه بين المللي گردشگري حلال كه تا 29 مهر ادامه دارد سازمان ميراث فرهنگي٫ مناطق آزاد كيش، قشم و انزلي حضور دارند.
برگزاري كارگاه تخصصي با موضوع ايران توسط سازمان ميراث فرهنگي از نقاط عطف در كسب دستاوردهاي ارزنده از اين نمايشگاه براي صنعت گردشگري كشورمان است.
1630**1641/ 6048/ 6075
۰ نفر