۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۱۹:۳۲
کد خبر: 81793503
T T
۰ نفر
امیرعبداللهیان: با تجزیه عراق مخالفیم

تهران-ایرنا-معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه با تاكید بر ضرورت احترام و پایبندی همگان به وحدت و تمامیت ارضی عراق افزود: مخالف افكاری هستیم كه از تجزیه این كشور به عنوان یك راهكار سیاسی یاد می كنند.

به گزارش ایرنا از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، «یان كوبیش» نماینده دبیركل سازمان ملل متحد در امور عراق كه به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقام های كشورمان به تهران سفر كرده است، ظهر امروز -شنبه 18مهرماه- با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه كشورمان دیدار و گفت وگو كرد.
معاون وزیر امورخارجه كشورمان با اشاره به نقش راهبردی عراق و تاثیر مستقیم وضعیت این كشور بر ثبات و امنیت در كل منطقه، ضرورت حمایت جامعه بین الملل از دولت عراق در مقابله با تروریسم را مورد تاكید قرار داد.
امیرعبداللهیان با تاكید بر ضرورت احترام و پایبندی همگان به وحدت و تمامیت ارضی این كشور افزود:مخالف افكاری هستیم كه از تجزیه عراق به عنوان یك راهكار سیاسی یاد می كنند و چنین رویكردی را مغایر امنیت و ثبات عراق و منطقه ارزیابی می كنیم.
همچنین نماینده ویژه دبیر كل در امور عراق در این دیدار با ارائه گزارش از وضعیت عراق، عبور از شرایط سخت و حساس جاری در عراق را مستلزم وحدت ملی در این كشور و نیز مشاركت سازنده طرفهای منطقه ای و بین المللی دانست.
سیام(1)**3070**1449

سرخط اخبار سیاست خارجی